הכתב הדתל"ש נגד ראש הישיבה בה למד: "בית המדרש שלי הפך לכת"

ראש ישיבת אילת, הרב יוסי רודריגז, פרסם מכתב לתלמידיו ובו הוא טוען כי התלונות נגד הרב טאו הם שקריות | אורי איזק, הכתב הדתל"ש של חדשות 12 שלמד בישיבה, עונה לו: "כיתתיות קיצונית ועיוורון טוטאלי; היום אני מתבייש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/22 08:28 כג בחשון התשפג

הכתב הדתל"ש נגד ראש הישיבה בה למד: "בית המדרש שלי הפך לכת"
ישיבת הר המור. מרכז תורני בנשיאות הרב טאו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הטלטלה בציונות הדתית עם פרסום התלונות נגד הרב טאו נמשכת. לאחר שבשבועות האחרונים הסתובבו שמועות וטענות על הטרדות מיניות לכאורה מצד נשיא ישיבת הר המור, פרסם הרב יוסי רודריגז, ראש ישיבת אילת, מכתב ארוך ובו הוא כותב כי מדובר בשקרים ותוקף את הרבנים שקוראים לפתוח בחקירת המקרים.

"הוא מקטין, מבזה ומשתלח"

אורי איזק, כתב ערוץ 12, ענה לרב רודריז בפוסט בפייסבוק ובו הוא מספר כי למד בישיבה שלוש שנים. "ביליתי שלוש שנים בישיבה של הרב רודריגז באילת, כל כך אהבתי את בית המדרש. והנה, ראש הישבה שלמדתי בה כותב מכתב לתלמידיו, שכל מה שיש בו הוא כיתתיות קיצונית ועיוורון טוטאלי - תמיכה חסרת פשרות וסייגים ברב טאו, בלי ספק ובלי כל ניסיון להגיע לחקר האמת".

הרב יוסי רודריגז

הרב יוסי רודריגז צילום: ישיבת אילת

"בדרך", ממשיך איזק וטוען נגד הרב רודריגז, "וכמו שגם שמעתי אותו לא פעם בדרשות ובשיעורים, הוא מקטין ומבזה את כל מי שמחזיק בעמדה שונה. בלי לקרוא להם בשמם, הוא משתלח ברבנים שרלו וסתיו".

שבר אישי גדול, ככה הרגישו מאמיני שבתאי צבי

איזק שיתף בתחושותיו הקשות אחרי השבר, שברו של בית מדרש בו למד: "אינני יודע מה יהיה סופה של הפרשה העגומה הזאת, אבל מדובר בשבר אישי גדול שגורם לי לחשוב שאולי ככה בדיוק הרגישו מאמיניו של שבתאי צבי כשנודע להם שהמשיח שלהם התאסלם".

הוא סייג: "מעולם לא הערצתי באופן אישי את הרב רודריגז, גם לא את תורתו. היו לי בישיבה באילת דמויות אחרות שהערכתי ואת תורתם גמעתי, אבל היום אני מתבייש. בית המדרש שלי הפך לכת שאין לה כל עניין בבירור האמת אלא בהכפשת תלמידי חכמים 'המתקראים רבנים'. אינני יכול לסבול את מי שהאמת מצויה בכיסם, ובכיסם בלבד. זהו בוודאי לא כבוד התורה".