פרשת הרב טאו | אבי מעוז מבטיח: "יש לנו הרבה מה לומר"

נציג מפלגת נעם, הפועלת תחת ההנהגה הרוחנית של הרב צבי טאו, מבטיח להתייחס לעניין החקירה שנפתחה עקב תלונה על הטרדה מינית, "נעשה זאת במועד ובמקום שנמצא לנכון"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 15/11/22 21:44 כא בחשון התשפג

פרשת הרב טאו | אבי מעוז מבטיח: "יש לנו הרבה מה לומר"
אבי מעוז בכנסת, היום, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במהלך האירוע החגיגי של השבעת הכנסת ה-25 התכנסו הסיעות לישיבות נפרדות והעברת מסרים אחרונים. נציג נעם ברשימת הציונות הדתית, חבר הכנסת אבי מעוז ציין כי מפלגתו תפעל כסיעה עצמאית והוסיף את כוונתו לדאוג לחיזוק הזהות היהודית במדינה. מעוז אף התייחס לפרשה נפיצה במיוחד שנודעה לאחרונה, במסגרתה נפתחה חקירה נגד הרב צבי טאו בגין תלונה על הטרדה מינית. 

מעוז, שמפלגתו פועלת תחת ההנהגה הרוחנית של נשיא ישיבת הר המור והמנהיג הרוחני של ישיבות הקו, הרב צבי טאו, בחר להתבטא בעמימות באופן הבא: "לגבי הפרשייה שמעסיקה את הציבור בימים האחרונים: 'יש לנו הרבה מה לומר ואנחנו נעשה זאת במועד ובמקום שנמצא לנכון'". 

הרב טאו. נגד העלייה להר הבית צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כזכור, ביום חמישי האחרון פתחה תחנת משטרת חברון שבמחוז ש"י בחקירה נגד הרב צבי טאו בגין תלונה על הטרדה מינית, ובתחילת השבוע נמסר מהמשטרה כי בכוונתה להקים צוות חקירה מיוחד לחקירת החשדות נגד נשיא ישיבת הר המור.

הקמת צוות החקירה המיוחד: אחרי שיחה עם הפרקליטות

כזכור, דווח על אישה הטוענת כי לפני עשרות שנים הרב צבי טאו, מנהיג הזרם החרד"לי בציונות הדתית, הטריד אותה מינית בתור קטינה. דבר ההטרדה פורסם ברשתות עוד לפני כחודשיים, אך רק בסוף השבוע הוחלט על פתיחת החקירה.