הפיגוע בירושלים: אריה בן ה-15 נרצח וחברו נלחם על חייו

בפיגוע משולב בירושלים נרצח נער אחד ו-18 נוספים נפצעו, 3 מהם באורח קשה. הפיצוצים אירעו בטרמפיאדה בכניסה לעיר ובצומת רמות. | הלווייתו של תלמיד הישיבה הצעיר שנרצח בפיגוע, תצא בשעה 15:00 משכונת הר נוף

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/22 13:22 כט בחשון התשפג

הפיגוע בירושלים: אריה בן ה-15 נרצח וחברו נלחם על חייו
הפיגוע בכניסה לעיר, צילום: Jamal Awad/Flash90

פיגוע משולב בירושלים: לקראת השעה 11:00 הותר לפרסום שמו של הנרצח בפיגוע בירושלים הבוקר (ד'). מדובר באריה שצ'ופק, בחור ישיבה בן 15 משכונת הר נוף. חברו שעמד בסמוך אליו נפגע קשה והרופאים נלחמים על חייו. הלווייתו של אריה תצא בשעה 15:00 מרחבת בית הכנסת "בוסטון" שבשכונת הר נוף.

אריה הי"ד

אריה הי"ד | צילום: באגדית המשפחה

סמוך לשעה 7:00 בבוקר נשמע פיצוץ בטרמפיאדה בכניסה לעיר ירושלים, כתוצאה מהפיצוץ אדם אחד נרצח ועוד 11 נפגעים מתוכם 3 במצב קשה, וכאמור, הרופאים נלחמים על חייו של אחד הפצועים. בין הפצועים שני נערים בני 16 ועוד אדם בן 45 כאשר כלל הפצועים פונו לבית החולים. על פי החשד מטען הונח בתיק צד והונח בתחנת האוטובוס.

מספר דקות לאחר הפיצוץ בכניסה לעיר, אירע פיצוץ נוסף בצומת רמות, כאשר על פי החשד הפיצוץ אירע לאחר שאופנוע ממולכד הונח בצידה של תחנת האוטובוס בצומת. כתוצאה מהפיצוץ ישנם שלושה פצועים במצב קל, הם קיבלו טיפול רפואי במקום ופונו לבתי החולים. משטרת ישראל חסמה לתנועה את כביש 1 ממחלף סחרוב למערב בעקבות הטיפול באירוע בתחנת אוטובוס בכניסה לעיר. 

הכוחות בשטח

הכוחות בשטח | צילום: דוברות המשטרה

מבדיקה של חבלני משטרת ישראל בשתי הזירות עולה כי מדובר במטעני חבלה שונים שהונחו בשתי הזירות. על פי החשד מדובר בפיגוע משולב. חבלני המשטרה ממשיכים יחד עם כוחות משטרה בטיפול בזירה תוך איסוף ממצאים ועדויות תוך סריקות אחר חשודים.

תיעוד ממקום הפיגוע בכניסה לעיר:

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

תדרוך המפכ"ל בזירת אחד הפיגועים:

איתמר בן גביר בזירת הפיגוע

חבר הכנסת איתמר בן גביר, השר לביטחון פנים המיועד הגיע לזירת הפיגוע בכניסה לירושלים ואמר: "חייבים להקים ממשלה כמה שיותר מהר. הטרור לא מחכה. שמעתי מהמפכ"ל סקירה, מכאן אני יוצא לבית חולים לבקר את הפצועים. צריך לגבות מחיר כבד מהטרור ולחזור לסיכולים ממוקדים".

השוטרים בזירה

השוטרים בזירה | צילום: בוסרות המשטרה

דמיון בין 2 המטענים  - רסס רב והופעלו מטלפון מרחוק

מפרטים נוספים על אופי וסוג הפיגוע, נראה כי מדובר בשני מטענים שונים שהופעלו בטלפון מרחוק, המטענים היו עמוסים בחומר רסס רב להגברת אפקט הפיצוץ, כמו כן יש דמיון בין שני המטענים, המסקנות הראשוניות הן ששני הפיגועים עומדים תחת אותו גורם. 

שר הבט"פ: בהנחה ויש קשר בין האירועים ברור שיש כאן משהו מורכב

השר לביטחון פנים עמר בר לב ביקר בזירת האירוע ומסר הצהרה לתקשורת "אנו נמצאים בבוקר קשה. מדובר בפיגוע משולב מורכב בשתי זירות, שנראה תוצאה של תשתית מאורגנת, ולא פעולה של השראה כפי שהיכרנו בשנים האחרונות. משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי וצה"ל פועלים בשעות הללו כדי לאתר את המחבלים ואת מי ששלח אותם לבצע את הפיגוע, ואנחנו נגיע אליהם, ונתפוס אותם חיים או מתים. המאבק שלנו נגד הטרור הפלסטיני הוא ארוך שנים, מורכב, ואין לנו שום כוונה להרפות לרגע. הפעילות הזו תימשך במלוא הנחישות והעוצמה. אני משתתף בצער משפחת ההרוג בפיגוע ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

אנחנו  לא יודעים להגיד אם זה אותו מפגע או שני מפגעים שביצעו אותם

המפכ"ל שנכח גם הוא יחד עם השר לבטחון פנים בזירת האירוע ענה לשאלות הכתבים ומסר אף הוא הצהרה לתקשורת  "אין ספק שמדובר פה באירוע מורכב, באירוע לא פשוט עם מאפיינים שהרבה זמן לא ראינו אותם, יש כאן שני פיגועים שאנחנו כרגע לא יודעים להגיד אם זה אותו מפגע או שני מפגעים שביצעו אותם, אנחנו כרגע ממוקדים בסריקות במקומות הרגישים"  

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע | צילום: דוברות איחוד הצלה

עדויות החובשים בשטח

חובשי איחוד הצלה מסרו מזירת הפיגוע: "תוך כדי נסיעה באופנועי החירום של איחוד הצלה שמענו את הפיצוץ שאירע בתחנת האוטובוס. הגענו תוך מספר שניות לזירה והענקנו סיוע לשלושה נפגעים קל מרסיסים. כמו כן יחידת חוסן של איחוד הצלה העניקו סיוע בזירה למספר נפגעי חרדה".

יוסף גבאי חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון להעניק להם סיוע ראשוני בזירה מסר: "עמדתי ברמזור ושמעתי את הפיצוץ בתחנת האוטובוס. הגעתי תוך מספר שניות לזירה ונתקלתי בצעיר שנפצע אנושות. התחלתי להעניק לו סיוע ראשוני תוך כדי שביקשתי ממוקד איחוד הצלה להזעיק למקום את כלל כוחות החירום. במהלך הטיפול הגיעו אלי עוד שלושה פצועים בהכרה שבלו מחבלות ופציעות במצב בינוני עד קשה וקל".

המפכ"ל בזירה

המפכ"ל בזירה צילום: דוברות המשטרה

במערכת הפוליטית קוראים לפרק את הרשות הפלשתינית

במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע הקשה בירושלים, שעה קלה אחרי ששני פיגועים קשים התרחשו בעיר הבירה כתב ראש הממשלה המיועד נתניהו: "מתפלל לשלום הפצועים בפיגוע המשולב הבוקר בירושלים ומחזק את ידי כוחות הביטחון שפועלים בשטח".

בצלאל סמוטריץ' :"מחזיר אותנו אחורה למראות שהמח זוכר אבל הלב רוצה לשכוח"

בצלאל סמוטריץ' כתב: "בוקר קשה בירושלים. ‏מחזיר אותנו אחורה למראות שהמח זוכר אבל הלב רוצה לשכוח. ‏בשעה זו אני מבקש רק לשלוח רפואה שלמה לפצועים וחיזוק וחיבוק גדול לכוחות הביטחון".  חבר הכנסת מתן כהנא הגיב גם הוא וכתב: "עם ישראל מתעורר לבוקר קשה בירושלים. אני סומך על כוחות הביטחון שלא ינוחו עד שיבואו חשבון עם בני העוולה שבצעו את הפשע הזה. מתפלל להחלמתם המלאה של הפצועים, אל נא רפא נא להם".

איתמר בן גביר: "להפסיק את החפלות בבתי הסוהר"

השר לביטחון פנים המיועד, איתמר בן גביר אמר בזירת האירוע: "אומר בצורה פשוטה: צריך לנתק את השרשרת הזאת, צריך לגבות מחיר מהטרור. זה אומר לחזור לסיכולים הממוקדים, זה אומר להפסיק את החפלות בבתי הסוהר. לגבות מחיר מהטרור זה אומר שהבוקר בבתי הכלא הבטחוניים הכל צריך להיות סגור, אין יוצא ואין בא".

צפו בתיעוד הדרמטי של רגעי הפיצוץ בכניסה לעיר ירושלים 

בעקבות הפיגוע בירושלים ועל רקע הפיגועים האחרונים עמותת ער"ן מתגברת את קווי המוקדים בטלפון ובאינטרנט על מנת לתת מענה לכל מי שצריך סיוע נפשי ותמיכה רגשית. לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201 ובאתר ער"ן https://www.eran.org.il/ בצ'אט, וואטסאפ, פורום, מייל ומסרונים.

עמותת נט"ל, המעניקה סיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע טרור ומלחמה, מתגברת גם היא את קו הסיוע שלה, לטובת מי שמרגיש חרדה ולחץ וזקוק לתמיכה נפשית, בעקבות הפיגועים הקשים בירושלים - בטלפון 1-800-363-363.