במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע: "לשקול לפרק את הרשות"

במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע המשולב הבוקר בירושלים, בו נרצח אזרח ישראלי. יושב ראש הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הגיב וכתב: "מחזיר אותנו אחורה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/11/22 08:27 כט בחשון התשפג

במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע: "לשקול לפרק את הרשות"
בן גביר בזירת הפיגוע, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תגובות במערכת הפוליטית לפיגוע המשולב: במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע הקשה בירושלים, שעה קלה אחרי ששני פיגועים קשים התרחשו בעיר הבירה כתב ראש הממשלה המיועד נתניהו: "מתפלל לשלום הפצועים בפיגוע המשולב הבוקר בירושלים ומחזק את ידי כוחות הביטחון שפועלים בשטח".

בצלאל סמוטריץ' כתב: "בוקר קשה בירושלים. ‏מחזיר אותנו אחורה למראות שהמח זוכר אבל הלב רוצה לשכוח. ‏בשעה זו אני מבקש רק לשלוח רפואה שלמה לפצועים וחיזוק וחיבוק גדול לכוחות הביטחון".  חבר הכנסת מתן כהנא הגיב גם הוא וכתב: "עם ישראל מתעורר לבוקר קשה בירושלים. אני סומך על כוחות הביטחון שלא ינוחו עד שיבואו חשבון עם בני העוולה שבצעו את הפשע הזה. מתפלל להחלמתם המלאה של הפצועים, אל נא רפא נא להם".

דבריו של בן גביר בזירת הפיגוע:

השר לביטחון פנים המיועד, איתמר בן גביר אמר בזירת האירוע: "אומר בצורה פשוטה: צריך לנתק את השרשרת הזאת, צריך לגבות מחיר מהטרור. זה אומר לחזור לסיכולים הממוקדים, זה אומר להפסיק את החפלות בבתי הסוהר. לגבות מחיר מהטרור זה אומר שהבוקר בבתי הכלא הבטחוניים הכל צריך להיות סגור, אין יוצא ואין בא".

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע צילום: דוברות המשטרה

"אין ישראלי שלא חש מועקה וזעזוע הבוקר"

ח"כ נעמה לזימי, ממפלגת העבודה מסרה: "התעוררנו לבוקר כואב עם עוד פיגוע אכזרי בירושלים וחטיפת גופותו של צעיר ישראלי, טירן פרו, שנהרג בג׳נין. מתפללת להחלמתם המהירה של הפצועים וסומכת על כוחות הביטחון שיתפסו בהקדם את המחבלים, ויחזירו את גופתו של פרו לישראל. נעשה הכל בשביל להבטיח שנחייה כאן בשלום וביטחון". חברת הכנסת אפרת רייטן הוסיפה: "פצועים קשה בפיגועים בירושלים. גופת ישראלי חטופה בג׳נין. אין ישראלי שלא חש מועקה וזעזוע הבוקר. אנא שימו לב לקורה סביבכם והיו ערניים. מאחלת החלמה מלאה לפצועים ומחזקת את משפחותיהם".

ח"כ לימור סון הר-מלך הגיבה גם היא על הפיגוע הקשה: "התעוררנו לבוקר קשה מאוד שמחזיר אותנו 20 שנה אחורה לימי האינתיפאדה המדממים. הגיע הזמן להפנים אנחנו במלחמה. לא עוד טיפול נקודתי או מעצר בפינצטה, אלא מבצע מקיף וחסר פשרות שימגר את הטרור מהשורש".

"בתוכנו חיים חיות אדם צמאי דם"

יו״ר יהדות התורה, חה"כ הרב יצחק גולדקנופף הוסיף ואמר: "ישראל מתעוררת לבוקר קשה מאוד שמזכיר לכולנו את המציאות בה אנו חיים. ראשית כל, אני מבקש מכל מי שיכול לשאת פרק תהילים לרפואת הפצועים לעשות זאת. הבוקר הזה מזכיר לנו כי בתוכנו חיים חיות אדם צמאי דם המבקשים להורגנו. הממשלה החדשה תידרש לצעדים מיידים להשבת ההרתעה והביטחון לתושבי ישראל. המצב שנוצר בשנה וחצי האחרונות הוא בלתי נסבל". 

זירת האירוע

זירת האירוע צילום: דוברות המשטרה

ח"כ ד"ר שלמה קרעי, הגיב על אירועי הבוקר הקשים: "בוקר קשה בו הטרור מרים את ראשו המכוער בירושלים. המשימה העיקרית שלנו כעת היא החזרת הביטחון והגאווה הלאומית. אסור לגרור רגליים יותר במשחקי משא ומתן. כולנו תפילה לשלום הפצועים, והשתתפות בצער משפחת הנרצח הי"ד".    ח"כ חנוך מילביצקי הוסיף : "ראוי לשקול את המשך קיומה של הרשות הפלסטינית. יש כאן גוף תומך טרור באופן מובהק, שאנחנו מאפשרים לו להתקיים ולפעול, ותחת חסותו גדלה תשתית שלמה של טרור ביו"ש, וזה לא מוגבל רק לשם. אני לא בטוח בכלל שהמשך הקיום של הרש"פ משרת את האינטרס של מדינת ישראל"