המטענים הופעלו מרחוק וכללו רסס רב | פרטים חדשים על הפיגוע בירושלים

מפכ"ל המשטרה והשר לביטחון פנים קיימו הערכת מצב בזירת הפיגוע ומסרו עוד פרטים על הפיגועים אך לא הרחיבו מעבר לפרטים הידועים. על פי הדיווחים המטענים הכילו רסס רב, וככל הנראה הופעלו מרחוק על ידי טלפון

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/22 10:09 כט בחשון התשפג

המטענים הופעלו מרחוק וכללו רסס רב | פרטים חדשים על הפיגוע בירושלים
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פיגוע משולב בירושלים: ברקע הפיגוע בירושלים מתפרסמים פרטים נוספים על אופי וסוג הפיגוע, כאשר כך על פי הדיווחים, מדובר ב 2 מטענים שונים שהופעלו בטלפון מרחוק, המטענים היו עמוסים בחומר רסס רב להגברת אפקט הפיצוץ, כמו כן יש דמיון בין שני המטענים, המסקנות הראשוניות הן ששני הפיגועים עומדים תחת אותו גורם. 

תיועד: רגעי הפיצוץ בכניסה לעיר ירושלים 

שר הבט"פ: בהנחה ויש קשר בין האירועים ברור שיש כאן משהו מורכב

השר לביטחון פנים עמר בר לב ביקר בזירת האירוע ומסר הצהרה לתקשורת "אנו נמצאים בבוקר קשה. מדובר בפיגוע משולב מורכב בשתי זירות, שנראה תוצאה של תשתית מאורגנת, ולא פעולה של השראה כפי שהיכרנו בשנים האחרונות. משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי וצה"ל פועלים בשעות הללו כדי לאתר את המחבלים ואת מי ששלח אותם לבצע את הפיגוע, ואנחנו נגיע אליהם, ונתפוס אותם חיים או מתים. המאבק שלנו נגד הטרור הפלסטיני הוא ארוך שנים, מורכב, ואין לנו שום כוונה להרפות לרגע. הפעילות הזו תימשך במלוא הנחישות והעוצמה. אני משתתף בצער משפחת ההרוג בפיגוע ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יש כאן שני פיגועים שאנחנו כרגע לא יודעים להגיד אם זה אותו מפגע או שני מפגעים שביצעו אותם

המפכ"ל שנכח גם הוא יחד עם השר לבטחון פנים בזירת האירוע ענה לשאלות הכתבים ומסר אף הוא הצהרה לתקשורת  "אין ספק שמדובר פה באירוע מורכב, באירוע לא פשוט עם מאפיינים שהרבה זמן לא ראינו אותם, יש כאן שני פיגועים שאנחנו כרגע לא יודעים להגיד אם זה אותו מפגע או שני מפגעים שביצעו אותם, אנחנו כרגע ממוקדים בסריקות במקומות הרגישים"  

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

זאת לא משוואה חדשה יש פה סממנים שאנחנו מכירים מהעבר

המפכ"ל הוסיף כי במקביל יש מרדף נגד המבצעים ופנה לציבור לדווח על כל חפץ חשוד ולהתקשר למשטרה"  בהתחייסות לאופי הפיגוע ולשינוי המשוואה של אירוע הטרור ענה המפכ"ל  "אין דברים שאנחנו לא ידענו, אנחנו כרגע מתמודדים עם האירוע הזה, זאת לא משוואה חדשה יש פה סממנים שאנחנו מכירים מהעבר, נדע לתן את המענה בהמשך ביחד עם גורמי הביטחון".

בהתחייחסות לסוג המטענים ענה המפכ"ל  כי כרגע אי אפשר להגיד כלום, "אנחנו עדיין לומדים את המטענים,  צוותים של החבלה עובדים על הזירות וחוקרים את המטענים, ברגע שנקבל את הפרטים נעדכן, המפכ"ל הוסיף כי תתקיים הערכת מצב יחד עם השר לבטחון פנים אחריה יפורסמו הצעדים" 

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן