בחירות 2022

סקר מנדטים חדש: הליכוד בראש, איילת שקד בתחתית

לקראת סגירת הרשימות בסוף השבוע הקרוב, סקר מנדטים חדש מראה כי גוש נתניהו עומד על 59 מנדטים בעוד איילת שקד צוללת אל מתחת אחוז החסימה | כמה בנט מקבל אם הוא יחליט להתמודד בבחירות? | תמונת המנדטים המלאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/22 20:38 טז באלול התשפב

סקר מנדטים חדש: הליכוד בראש, איילת שקד בתחתית
הליכוד, תוצאות בחירות מרץ 2020, צילום: Gili Yaari/Flash90

שלושה ימים לסגירת הרשימות: פחות מחודשיים לבחירות לכנסת ה-25 ועדיין אין הכרעה במערכת הפוליטית. על פי סקר של ישראל היום ומכון מאגר מוחות שהתפרסם הערב (ב') מראה כי גוש נתניהו עדיין רחוק בשני מנדטים כדי להשיג את הרוב המיוחל ואיילת שקד, שהחליטה להיפרד מיועז הנדל, צוללת עמוק אל מתחת אחוז החסימה.

סקר מנדטים של עיתון ישראל היום ומכון מאגר מוחות:

הליכוד - 33

יש עתיד - 23

המחנה הממלכתי - 12

הציונות הדתית ועוצמה יהודית- 12

ש"ס- 7

יהדות התורה - 7

העבודה -  7

הרשימה המשותפת- 6

מרצ- 5

ישראל ביתנו - 4

רע"מ- 4

חלוקת הגושים: גוש נתניהו עומד על 59 מנדטים, גוש לפיד עומד 55 מנדטים והרשימה משותפת על 6 מנדטים. מתחת לאחוז החסימה: מפלגה בראשות איילת שקד שעומדת על 0.9%, וצעירים בוערים של הדר מוכתר עומדת על 0.8%.

איילת שקד, היו"רית החדשה של ימינה

צוללת אל מתחת אחוז החסימה. איילת שקד. צילום: by Yonatan Sindel/Flash90

המהלך של בנט שישנה את כל התמונה

בנוסף, עורכי הסקר בדקו איך תיראה תמונת המנדטים במידה ויו"ר העבודה, מרב מיכאלי ויו"ר מרצ, זהבה גלאון יחליטו על ריצה משותפת. על פי תוצאות הסקר, איחוד בין העבודה ומרצ יביא 13 מנדטים ויציב את מפלגה כשלישית בגדולה בכנסת. למרות ההישג המרשים, האיחוד מעלה את הסיכוי של גוש נתניהו להגיע ל-61 מנדטים ולהקים ממשלה. 

בנט

זוכה ב-5 מנדטים. בנט צילום: Ari Dudkevitch/POOL

עוד בדקו עורכי הסקר מה יקרה אם ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, יחזור בו מפרישתו ויחליט להתמודד בבחירות לכנסת ה-25. במידה והוא ישוב לזירה הפוליטית, מפלגתו תזכה ל-5 מנדטים. מי שיפגע מהמהלך הזה הוא יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, שמפלגתו תרד מ-12 ל10 מנדטים. בנוסף, מהלך זה יפגע גם בישראל ביתנו וברע"מ, שהם ירדו ל-4 מנדטים.