דיווח באיראן: סגן השגריר הבריטי נעצר בחשד לריגול

כלי תקשורת ברפובליקה האסלאמית מדווחים כי קבוצת דיפלומטים זרים נעצרו בחשד לריגול, בשלב זה לא ידוע מה מצבם. במשרד החוץ הבריטי מכחישים | בחודש שעבר התגלו שורת מקרי מוות מסתוריים במדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/22 21:42 ז בתמוז התשפב

דיווח באיראן: סגן השגריר הבריטי נעצר בחשד לריגול
איראן , צילום: שאטרסטוק

כלי התקשורת במדינה הזרה מדווחים הערב (ד') כי משמרות המהפכה עצרו קבוצה של דיפלומטים מערביים, ובהם סגן השגריר הבריטי בטהרן, בחשד לריגול. בשלב זה לא ברור עדיין מה מצבם, והאם הם מוחזקים במעצר. קיימת גם הנחה כי הם סולקו מהמדינה. במשרד החוץ הבריטי לעומת זאת מכחישים את הדיווחים ואומרים כי הדיפלומט סיים את תפקידו לפני חודש. 

כזכור, באמצע החודש שעבר התגלו שורה של מקרה מוות מסתוריים באיראן, כאשר שני מדענים איראניים מצאו את מותם בנסיבות מסתוריות. הראשון הוא ד"ר איוב אנטזארי, מבכירי התעופה והחלל באיראן שנמצא ללא רוח חיים מסיבה שאינה ידועה. המדען הבכיר היה אחראי על מספר פרויקטים גדולים. 

מספר ימים קודם לכן דווח כי ד"ר קמרן מלאפור, מומחה לגרעין שעבד במתקן נתנז במחוז איספהאן נמצא אף הוא ללא רוח חיים כשכל הפרטים על הסיבות למותו אינם ידועים. מתקן נתנז, בו עבד ד"ר מלאפור הוא אחד ממתקני הגרעין החשובים באיראן, ובשל כך היה יעד להתקפות ותקריות רבות בשנים האחרונות. מהדיווחים עולה כי מי שאחראי על המעצר הוא ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, שבראשו עומד כעת מוחמד כזאמי אחרי ההדחה מהתפקיד של חוסין טא'אב. בטלוויזיה האיראנית נטען שהדיפלומטים, שנראו ב"אזורים מוגבלים" כמו תיירים, לקחו דגימות קרקע ובשל כך נעצרו. 

איראן מתבססת בים האדום

שר הביטחון בני גנץ נאם אתמול (ג') בוועידת Annual Economist Government Roundtable ביוון וחשף תמונות לווין חריגות מהחודשים האחרונים של 4 ספינות צבאיות איראניות בים האדום המעידות על התבססות איראן. ״איראן מרחיבה את פעולותיה התוקפניות באזור בכלל, ובמרחב הימי בפרט והיא מתבססת צבאית בים האדום, עם ספינות צבאיות שמפטרלות באופן חריג", הסביר שר הביטחון, "בתמונות הלוויין שאני מציג פה ניתן לראות 4 ספינות צבאיות איראניות בים האדום. הנוכחות של הכוחות הצבאיים של איראן בים האדום בחודשים האחרונים היא המשמעותית ביותר מזה עשור. זהו איום ישיר על המסחר, האנרגיה והכלכלה העולמית".