מתיחות ביחסים: רוסיה דורשת הבהרות אחרי ההפצצה בדמשק

נמל התעופה הבינלאומי בסוריה הופצץ בשבוע שעבר בתקיפה המיוחסת לישראל. במשרד החוץ הרוסי זימנו את השגריר הישראלי במדינה בדרישה לתשובות, "מגנים בחריפות את המתקפה הפרובוקטיבית של ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/22 20:28 טז בסיון התשפב

מתיחות ביחסים: רוסיה דורשת הבהרות אחרי ההפצצה בדמשק
תקיפה ישראלית בסוריה, צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

חודש חלף מאז זימן משרד החוץ הישראלי את שגריר רוסיה לשיחה בעקבות דבריו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שהתבטא אמש נגד מוצאו היהודי של וולידימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה. "העובדה שזלנסקי יהודי לא שוללת את האלמנטים הנאציים באוקראינה", זאת במסגרת המלחמה שפרצה בין שתי המדינות באירופה. 

מתיחות נוספת מאיימת על היחסים בין ישראל לרוסיה, כאשר שגריר ישראל במדינה אלכס בן צבי, זומן היום (ד') לפגישה במשרד החוץ הרוסי, זאת בדרישה לקבלת הסברים להפצצה הנמל התעופה הבינלאומי בדמשק בשבוע שעבר, תקיפה שמיוחסת לחיל האוויר הישראלי. 

התקיפה המיוחסת לישראל אירעה בשבוע שעבר, כאשר מקור בצבא סוריה מסר כי בשעה 4:00 לפנות בוקר "ביצע האויב הישראלי תוקפנות אווירית עם רקטות מכיוון הגולן הסורי הכבוש". הגורם הוסיף כי "הרקטות כוונו לכמה נקודות מדרום לעיר דמשק, והיו כמה אבדות חומריות", הוסיף הגורם.

פוטין

פוטין, דורש הבהרות צילום: shutterstock

כזכור, מדובר בתקיפה השנייה המיוחסת לישראל בתוך שבוע. אחרי שביום שני בערב דווח כי ישראל תקפה באזור הבירה דמשק. "מערכת ההגנה האווירית הסורית התעמתה עם מתקפת טילים ישראלית שכוונה לאזור הכפר הדרומי של דמשק", דווח ביום שני השבוע. על פי הדיווחים התקיפה בוצעה מאזור הגולן, ופיצוצים עזים נשמעו בבירה הסורית, אולם לא דווח על מידת הנזק והאם היו נפגעים.

מיד לאחר מכן גינה משרד החוץ הרוסי את התקיפה ומסר, "אנו נאלצים להדגיש כי ההפגזה הישראלית המתמשכת על שטח הסורי, תוך הפרה של הנורמות הבסיסיות של המשפט הבינלאומי, אינה מתקבלת על הדעת. אנו מגנים בחריפות את המתקפה הפרובוקטיבית של ישראל על תשתית אזרחית סורית קריטית". 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן