זלנסקי באו"ם: "אזרחים נמעכו תחת טנקים לצורך שעשוע"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נאם היום בפני מועצת הביטחון של האו"ם והתייחס לטבח הנורא בעיר בוצ'ה: "אזרחים נמעכו תחת טנקים רק לשעשוע הכוחות, הרוסים חתכו איברים ואנסו נשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/22 18:19 ד בניסן התשפב

זלנסקי באו"ם: "אזרחים נמעכו תחת טנקים לצורך שעשוע"
זלנסקי. , צילום: shutterstock

אחרי שהעןלם כולו הזדעזע מהתמונות הקשות שהגיעו מהעיר בוצ'ה באוקראינה, מועצת הביטחון של האו"ם קיימה היום דיון מיוחד על הזוועות שחוללו הרוסים. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי השתתף בדיון, הטיח אשמה באו"ם וחשף את הזוועות הקשות. 

"אזרחים נמעכו תחת טנקים לצורך שעשוע"

בפתח נאומו אמר זלנסקי: "אמש חזרתי מבוצ'ה, שם הצבא הרוסי הרג נשים מחוץ לבתיהם, משפחות שלמות. אני פונה אליכם בכל יום בשמם של מי שנרצח, חלקם גם עונו, הם מתו בסבל, אזרחים נמעכו תחת טנקים רק לשעשוע הכוחות, חתכו איברים, נשים נאנסו מול ילדיהן".

זלנסקי תקף את רוסיה ואמר: "מי שעשה את הדברים האלה, זאת חברה במועצת הבטחון של האו"ם. הם מחסלים כמה שיותר אזרחים. איפה מועצת הבטחון של האו"ם? העולם ראה מה הצבא הרוסי עשה בבוצ'ה, הוא עדיין לא ראה מה נעשה בעוד אזורים במדינה שלי. אני מזכיר לכם את הסעיף הראשון באמנת האו"ם - לשמור על השלום. מה הטעם בכל הסעיפים האלה אם הסעיף הראשון לא נשמר?".

טבח ברחובות אוקראינה

נזכיר כי גופותיהם של עשרות אזרחים אוקראינים קשורים שנורו למוות על ידי חיילים רוסים תועדו בעיירה בוצ'ה השוכנת צפונית-מערבית לקייב, לאחר נסיגת הכוחות הרוסיים.

"שלושה מההרוגים הסתבכו באופניים בנסיעתם האחרונה, בעוד שאחרים נפלו ליד מכוניות מוכות כדורים ומרוסקות", כך דיווח כתב סוכנות הידיעות AFP שנכנס לעיר לאחר שהיתה מנותקת במשך כחודש. אנטולי פדורוק, ראש עיריית בוצ'ה, אמר כי למעלה מ-300 מתושבי העיירה בה חיו לפני המלחמה כ-30,000 אזרחים, נהרגו לאחר שקיבלו "יחס לא אנושי" מכוחות צבא רוסיה. 

הצילומים הראשונים מבוצ'ה:

https://www.youtube.com/watch?v=8QytTBdwoQ4