מלחמה באירופה

רוסיה לא מתנצלת: "ממשלת ישראל תומכת במשטר הניאו-נאצי בקייב"

במשרד החוץ הרוסי לא מתנצלים, ואף תוקפים את שר החוץ באופן אישי: "הצהרות אנטי-היסטוריות של לפיד" | לאחר שגינה אתמול את הדברים, שר החוץ אמר הבוקר שהשיחה עם השגריר הרוסי היתה קשה, והוסיף: "בלתי נסלח"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/05/22 11:51 ב באייר התשפב

רוסיה לא מתנצלת: "ממשלת ישראל תומכת במשטר הניאו-נאצי בקייב"
שרי מממשלה במליאת הכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סערת לברוב לא שוכחת. הרוסים לא מתנצלים, ואף מגיבים בחריפות לשר החוץ יאיר לפיד. משרד החוץ הרוסי הגיב היום (ג') בחריפות על דבריו של שר החוץ יאיר לפיד, תקפו ואמרו: "ההצהרות האנטי-היסטוריות של שר החוץ לפיד מסבירות במידה רבה את תמיכתה של ממשלת ישראל הנוכחית במשטר הנאו-נאצי בקייב", נכתב בהצהרה.

התגובה  החריפה הגיעה בעקבות דבריו של לפיד נגד שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, ולאחר זימון שגריר רוסיה בישראל לשיחה. הבוקר אמר לפיד ב"כאן רשת ב", כי "הייתה שיחה קשה מאוד עם השגריר פה, כי זה בלתי נסלח. זה ממש להאשים את היהודים בשואה של עצמם. הממשלה הרוסית צריכה להתנצל בפני היהודים וזכר הנספים".

אתמול אמר לפיד: "בענייני השואה אין לנו שום סלחנות. היהודים לא הרגו את עצמם בשואה. את סבא שלי לא הרגו יהודים, הרגו אותו הנאצים. להגיד שהיטלר היה ממוצא יהודי זה כמו להגיד שהיהודים הרגו את עצמם בשואה".

לברוב: "מאמין שלהיטלר גם היה דם יהודי"

"העובדה שזלנסקי יהודי לא שוללת את האלמנטים הנאציים באוקראינה", כך התבטא בראשון בלילה שר החוץ הרוסי במהלך ראיון בטלוויזיה האיטלקית. לברוב לא חדל מדבריו נגד מוצאו היהודי של הנשיא האוקראיני וולודומיר זלנסקי, והוסיף כי הוא "מאמין שלהיטלר גם היה דם יהודי". לברוב ציין כי השלום בין רוסיה לאוקראינה יכול להיות מקודם על ידי זלנסקי עצמו אם רק יפסיק לתת הוראות פליליות לחיילים "הנאצים" שלו.