סקר דרמטי: סמוטריץ' שובר שיא וסער נמחק

בסקר מנדטים שמתפרסם לאחר יממה פוליטית מתוחה ראש האופוזיציה עדיין עומד בראשה של המפלגה הגדולה ביותר וראש הממשלה בנט עובר את אחוז החסימה. הישג נאה לציונות הדתית

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/22 20:29 ח בסיון התשפב

סקר דרמטי: סמוטריץ' שובר שיא וסער נמחק
סמוטריץ', מתחזק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ימים לא קלים עוברים על הקואליציה בישראל, שנאלצת להתמודד מפעם לפעם עם איומי פרישות והחרמות של האופוזיציה. החוק להארכת תוקפן של תקנות שעת החירום ביהודה ושומרון נפל אתמול (ב') במליאה, לאחר שלא הצליחו לגייס תמיכה עבורו. מיד אחרי ההצבעה של חבר הכנסת מאזן גנאים מרע"מ התפתח עימות פיזי בינו לבין אביר קארה מימינה.

סקר מנדטים שפורסם הערב (ג') בתאגיד השידור הציבורי מראה כי הליכוד בראשות בנימין נתניהו מגיעה ל-35 מנדטים, יש עתיד של יאיר לפיד עם 20, בצלאל סמוטריץ', יו"ר מפלגת הציונות הדתית, מגיע להישג מרשים עם 10 מנדטים ובכך הופך להיות המפלגה השלישית בגודלה בכנסת. 

גדעון סער

גדעון סער, נמחק מהמפה הפוליטית צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עוד עולה מתוצאות הסקר, כי מפלגת תקווה חדשה בראשות גדעון סער לא עוברת את אחוז החסימה. ימינה בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט עומדת על 6 מנדטים, שר הביטחון בני גנץ משיג 8 מנדטים לכחול לבן, שר הבריאות ניצן הורוביץ ממרצ עומד על 4 מנדטים ושרת התחבורה מרב מיכאלי משיגה 7 מנדטים למפלגת העבודה. החרדים עומדים יחד על 15 מנדטים, כאשר ש"ס משיגה 8 ויהדות התורה 7 מנדטים. הרשימה המשותפת זוכה ל-6 מנדטים ורע"מ בראשות מנסור עבאס מגיעה לארבעה מושבים. 

(הכנסת אתמול, לאחר נפילת חוק יו"ש) 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן