גנץ על חוק יהודה ושומרון: הכרחי כדי למנוע מהאזור להפוך למערב פרוע

שר הביטחון הגיע לסיור באוגדת איו"ש והתייחס לחוק שנפל אתמול במליאה, "קורא לכלל הגורמים לפעול באופן אחראי ולאפשר את החקיקה". על הרחבת היחידות לנשים לוחמות: "נמשיך להקפיד על מתן כבוד לאמונה של כל משרת ומשרתת"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/06/22 19:54 ח בסיון התשפב

גנץ על חוק יהודה ושומרון: הכרחי כדי למנוע מהאזור להפוך למערב פרוע
שר הביטחון בסיור באוגדת איו"ש , צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון, בני גנץ ביקר היום (ג') באוגדת איו"ש יחד עם ראש אגף המבצעים אלוף עודד בסיוק, מפקד פיקוד מרכז אלוף יהודה פוקס, סגן ראש השב"כ, ראש המנהל האזרחי תא"ל פארס עטילה ומפקד אוגדת איו"ש תא"ל אבי בלוט. שר הביטחון ערך סיור במרחב התפר הדרומי, באתר ההרודיון וקיים הערכת מצב בחטמ"ר עציון. 

החוק להארכת תוקפן של תקנות שעת החירום ביהודה ושומרון נפל אתמול במליאה, אחרי שבאופוזיציה החליטו להצביע נגד כל חוק של הקואליציה, שלא הצליחה לגייס מספיק קולות לתמיכה. יו"ר כחול לבן התייחס לכך במהלך הסיור ואמר, "לצערי, אתמול נפל החוק שאמור להאריך את ההסדרים הנוגעים להתיישבות ביהודה ושומרון. העברת התקנות היא הכרחית בכדי למנוע מיהודה ושומרון להפוך למערב פרוע, ואני קורא לכלל הגורמים לפעול באופן אחראי ולאפשר את החקיקה". 

שר הביטחון גם התייחס להחלטה המאפשרת לנשים לוחמות לשרת גם ביחידות 669 ויהל"ם ואמר, "שילוב של יותר נשים במגוון תפקידים בצה"ל תורם קודם כל להגשמת המטרה העליונה של ניצחון במלחמה, והגנה על אזרחי ישראל. לכן, נשים ישרתו בכל מקום שיתאפשר מבחינה מבצעית ומקצועית, ולצד זאת נמשיך להקפיד על מתן כבוד לאמונה של כל משרת ומשרתת". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן