אחרי שהתנהגו באלימות: טיבי, עודה וכסיף יוזמנו לחקירה

אחרי שתי תקריות מול המשטרה בהן נראו חברי הכנסת אחמד טיבי ועופר כסיף מתנהגים באלימות, המשטרה תזמן את השניים לחקירה. עודה יוזמן גם הוא בעקבות סרטון שפרסם | יו"ר תנועת אם תרצו: "מתירים את דמם של כוחות הביטחון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/22 15:42 ג בסיון התשפב

אחרי שהתנהגו באלימות: טיבי, עודה וכסיף יוזמנו לחקירה
כסיף וטיבי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני כחודש חברי הכנסת מהרשימה המשותפת עופר כסיף ואחמד טיבי  נהגו באלימות כלפי כוחות הביטחון בהפרש של ימים ספורים. בעקבות התקריות הנחה מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, את אגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל לאסוף מידע על שני האירועים החמורים על מנת להביא את חברי הכנסת לחקירה. המשטרה תזמן את כסיף, עודה וטיבי לחקירה באזהרה, כך פורסם היום ב-ynet.

נזכיר כי במקרה הראשון היה נראה לכאורה אחמד טיבי  כשהוא מתעמת עם שוטרים תוך שהוא מוביל לשחרור של עצור ממעצר במזרח ירושלים, "הוא עמד לידי", צעק טיבי, "אתם סתם עושים פרובוקציות". 

יום לאחר מכן חבר נוסף של הרשימה המשותפת הסתבך. עופר כסיף נראה מכה שוטר בדרום הר חברון. בסרטון שהופץ נראה כסיף, שניצל את חסינותו והגיע להפגנה, נחסם על ידי אנשי כוחות הביטחון - ותוקף אותם. 

יו"ר המשותפת איימן עודה יזומן אך הוא לחקירה,בעקבות הסרטון בו קרא לצעירים ערבים-ישראלים למרוד במוסדות הביטחון של מדינת ישראל, ותקף בשפה הערבית את מדינת ישראל. אני קורא לצעירים שכבר הצטרפו, שהם לא יותר מאחוז אחד, בסך הכול כמה אלפים, שההצטרפות שלהם מעליבה ומשפילה, אני קורא להם - תזרקו להם את הנשק בפרצוף ותגידו להם שהמקום שלנו לא איתכם. 

"אך ורק חקירה פלילית שסופה הדחתם מהכנסת"

מתן פלג, יו''ר תנועת אם תרצו, מסר בתגובה: ''חברי הכנסת המדוברים מתירים את דמם של כוחות הביטחון גם במילים וגם במעשים. אין צורך במילים ריקות מול האלימות שלהם. אין צורך בהצהרות ובציוצים. אך ורק חקירה פלילית שבסופה הדחתם מהכנסת והכנסתם לכלא תשיב את השפיות לכנסת. מדובר בנבחרי ציבור שמובילים למלחמת אזרחים''.