איסור הנפת דגלי הרשות הפלשתינית באוניברסיטאות אושר בטרומית

המליאה אישרה בקריאה טרומית את איסור הנפת דגל של מדינת אויב או של הרשות הפלשתינית בגופים המתוקצבים או הנתמכים על ידי המדינה. איימן עודה התנגד: "מהיום והלאה תראו עוד הרבה דגלי פלשתין"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/06/22 22:12 ב בסיון התשפב

איסור הנפת דגלי הרשות הפלשתינית באוניברסיטאות אושר בטרומית
הפגנה לציון יום הנכבה באוניברסיטת בן גוריון, צילום: תנועת אם תרצו

לאחר דיון סוער ואמוציונלי, אישרה מליאת הכנסת הערב (ד') בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין (תיקון - איסור הנפת דגל של מדינת אויב או של הרשות הפלשתינית בגופים המתוקצבים או הנתמכים על ידי המדינה), התשפ"ב-2022 של חבר הכנסת אלי כהן. 63 חברי כנסת תמכו, וביניהם גם ראש הממשלה נפתלי בנט, מול 16 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדת תכין את ההצעה לקריאה ראשונה.

על פי ההצעה, התקהלות בגופים המתוקצבים או הנתמכים על ידי המדינה שבמהלכה מוצגים דגלים של מדינות אויב או של דגלי הרשות הפלשתינית בפומבי, תוגדר כהתקהלות אסורה שדינה יהיה כדין התפרעות באופן שניתן יהיה לפזרה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "על פי המוצע בתיקון חקיקה זה, התקהלות אסורה היא גם כזו שבמהלכה מוצגים דגלים של מדינות אויב או של דגלי הרשות הפלשתינית בפומבי בגופים המתוקצבים או הנתמכים על ידי המדינה. מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית מאפשרת לאזרחיה למחות בנושאים בהם הם חלוקים על החלטות הרשויות המוסמכות.

"לא יעלה על הדעת שבמדינה כלשהי יונפו דגלי אויביה"

ברם, הצעת החוק מציבה קו אדום בין מחאה לגיטימית למחאה שבמהלכה מתנוססים דגלים של מי שאינו מכיר במדינת ישראל או מהווה סכנה לקיומה, בגופים המתוקצבים או הנתמכים על ידי המדינה. הנפת דגלים כזו תיחשב להתקהלות אסורה שדינה יהיה כדין התפרעות באופן שניתן יהיה לפזרה בהתאם". 

"לא יעלה על הדעת שבמדינה כלשהי יונפו דגלי אויביה ובטח שלא במוסדות ובאוניברסיטאות שהיא מממנת", אמר חבר הכנסת אלי כהן, "מי שרוצה לחיות במדינת ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, המדינה שיש בה חופש דת לכולם – צריך לכבד אותה כמדינה יהודית ודמוקרטית, לכבד את ריבונותה ואת סמליה".

חבר הכנסת איימן עודה מהרשימה המשותפת התנגד, "לפני שבע שנים הכנסת אסרה על ציון יום הנכבה, מאז מספר המשתתפים הולך וגדל ויש בהם הרבה ילדים קטנים שצועדים עם דגל פלשתין, לא יעזור לכם. אתם מתנהגים בדיוק כמו כל קולוינלסט וגנב, אתם מכחישי נכבה, אתם מכחישי עם, אתם מכחישי דגל של עם. זה לא דגל אש"ף, זה דגל פלשתין, מהיום והלאה תראו עוד הרבה גדלי פלשתין".