תלונה הוגשה נגד אחמד טיבי: "הכשלה, הפרעה לשוטר וסיוע להימלטות"

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת תועד כשהוא מתעמת עם שוטרים, בניסיון לשחרר עצור. עו"ד נתי רום הגיש תלונה במשטרה: "מקווה שייחקר ויוגש כתב אישום בקרוב" | בן גביר פנה ליועמ"שית וביקש לחקור את טיבי על הפרעה לשוטרים בעת מילוי תפקידם

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/05/22 21:08 יא באייר התשפב

תלונה הוגשה נגד אחמד טיבי: "הכשלה, הפרעה לשוטר וסיוע להימלטות"
תלונה נגד טיבי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תיעוד מטריד מאוד. הערב (ה') עלה לרשתות החברתיות סרטון חריג בו נראה לכאורה חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, אחמד טיבי, כשהוא מתעמת עם שוטרים תוך שהוא מנסה לשחרר עצור ממעצר במזרח ירושלים, "הוא עמד לידי", צעק טיבי, "אתם סתם עושים פרובוקציות". 

צפו באירוע:

עם פרסום התיעוד, עו"ד נתי רום הזדרז להגיש תלונה נגד חבר הכנסת מהרשימה המשותפת: "הגשתי תלונה במשטרה כנגד אחמד טיבי על הכשלה, הפרעה לשוטר וסיוע להימלטות ממעצר. מקווה שייחקר ויוגש כתב אישום בקרוב", כתב בחשבון הטוויטר שלו. 

גורם במשטרה אמר הערב ל"חדשות 12 כי "כל אזרח אחר, אם הוא לא היה חבר כנסת, היה נעצר היום אחר הצהריים ומובל באזיקים לחקירה אחרי שעשה את מה שטיבי עשה".

בן גביר: "לטיבי אין חסינות לעשות מעשים שכאלה"

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, פנה במכתב ליועמ"שית גלי בהרב-מיארה, וביקש לחקור את טיבי על הפרעה לשוטרים בעת מילוי תפקידם. במכתבו  ציין בן גביר כי "מהסרטון עולה באופן ברור שח"כ טיבי תוקף שוטרים ומסייע לחשוד להימלט ממעצר". 

בן גביר הוסיף: "לטיבי אין חסינות לעשות מעשים שכאלה וחסינות חברי הכנסת לא נועדה לאפשר להם לעשות עבירות פליליות ולא ברורה לי ההתנהלות , גם כלפי טיבי וגם כלפי עודה וחברי כנסת נוספים מהרשימה המשותפת שהם מתועדים כאשר הם מבצעים עבירות פליליות, אך משום הדין לא ממוצה איתם".

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו", תהה מדוע טיבי לא יושב כבר בכלא. "כל דקה שיאיר לפיד מדבר על שותפות איתו ועם המסית עודה, שדרש משוטרים ערבים להשליך את הנשק בפרצוף שלנו, היא ביזיון למדינת ישראל ולמפעל הציוני. אנו קוראים למדיניות של אפס סבלנות כלפי תומכי טרור ותוקפי שוטרים".

מהרשימה המשותפת נמסר בתגובה כי למעשה נוכחות השוטרים ליד הכנסייה הייתה "נוכחות מתגרה". עוד אמרו ברשימה: "ניסו להכות צעירים ולבצע מעצרי שווא של צעירים בכנסייה בעת ניחום אבלים. אתמול פרצו לבית שירין אבו עאקלה בגלל דגל פלסטין. כך יוצרים כעס ותסיסה. יש לשחרר את שני הצעירים שנעצרו ולהתרחק מהכנסייה".