גם עמית סגל מגנה: "כמה מותר לחרחר מלחמה כשאתה מתויג כאיש שלום"

הפרשן הפוליטי של חברת החדשות, מצטרף באופן רשמי לרבים שהספיקו לגנות את איימן עודה ודבריו נגד מדינת ישראל: "כמה טקסטים נגד המדינה אתה יכול להשמיע כשאתה נחשב איש של דו קיום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/22 09:47 י בניסן התשפב

גם עמית סגל מגנה: "כמה מותר לחרחר מלחמה כשאתה מתויג כאיש שלום"
עמית סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פחות מ-12 שעות חלפו מאז פרסם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה את קריאתו החמורה לצעירים הערבים בישראל, למרוד במדינת ישראל, "תזרקו להם את הנשק בפרצוף ותגידו להם שהמקום שלנו לא איתכם. לא נהיה חלק מהעוול ומהפשע", ונראה שכולם כבר הסיפקו לגנות את דבריו של עודה.

הבוקר (ב') לאחר שלל גינויים, פרשנה הפוליטי של חברת החדשות, עמית סגל, פרסם גינוי שני לדבריו של עודה ויצא נגד השמאל בישראל שממשיך לחבק אותו ואת דומיו. "תמיד מרתק לראות", כתב סגל, "כמה טקסטים נגד המדינה אתה יכול להשמיע כשאתה נחשב איש של דו קיום, כמה מותר לחרחר מלחמה כשאתה מתויג כאיש שלום, כמה לאומנות אפשר להפיץ במסווה של ברית בין עמים, כמה פחדנות באריזה של אומץ". אין מדובר בהתייחסות ראשונה של סגל לדברים של עודה.

כסיף: "על החברה הישראלית הולכת ומשתלטת מנטליות נאצית"

חבר הכנסת עופר כסיף, חברו של עודה לרשימה המשותפת, כתב אתמול בחשבון הטוויטר שלו: "על החברה הישראלית הולכת ומשתלטת מנטליות נאצית – לא רק פשעי מלחמה, הרג שיטתי ויומיומי של פלסטינים חפים מפשע (לרבות נשים וילדים), אלא אף לגיטימציה ציבורית לכך – שתיקה ואף שמחה על ההרג וצמא לעוד. הכיבוש הופך אותנו לפלנטה אחרת. הוא חייב להסתיים". 

מוקדם יותר שרת הכלכלה אורנה ברביבאי אמרה בראיון ב"חדשות 12" כי היא אינה שוללת שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת, אמירה עליה התחרטה בחשבון הטוויטר שלה: "המשותפת לא תהיה חלק מהקואליציה שלנו. שיתוף פעולה בכנסת אפשרי בדיוק כפי שביבי עשה כל השנים".

סגל התייחס לעודה, כסיף וברביבאי בציוץ אחד: "כסיף: מנטליות נאצית משתלטת על החברה הישראלית. עודה: על כל השוטרים המוסלמים לערוק. אבו שחאדה: ממשלת הכיבוש מבצעת פשעים יום יום. ברביבאי ושטרן: היי פרטנר".