צפו "את חלאת אדם, רוחי מן הון!": טיבי תקף את מירב בן ארי והוצא מהמליאה

אחמד טיבי תקף באופן חריג ובוטה את מירב בן ארי בעודו נואם במליאת הכנסת, בשל אי הסכמת להביע צער על מות עיתונאית אל-ג'זירה. בן ארי ניגשה לדבר, אך הדמעות חנקו אותה. חברי הכנסת קמו לחבק אותה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/05/22 14:30 יז באייר התשפב

"את חלאת אדם, רוחי מן הון!": טיבי תקף את מירב בן ארי והוצא מהמליאה
טיבי מתלהם, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שמו של חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, אחמד טיבי, עולה לכותרת בפעם השלישית בשבוע האחרון, ושוב באופן שלילי. בפעם הראשונה התעמת עם שוטרים בבית חנינא, בפעם השניה צעק לאמיר איבגי "כשאני עונה אתה שותק", והיום (ד') צעק מעל הדוכן במליאת הכנסת "את חלאת אדם", לעברה של חברת הכנסת מירב בן ארי.

טיבי דיבר על מעצרים בחברה הערבית, ובן ארי הגיבה לדבריו במליאה. טיבי נעצר, והגיב לה בזעם: "כשאני מדבר את תירגעי. יש דבר שבחיים לא אסלח לך. אמרת שאת לא מצטערת על הריגתה של העיתונאית". בן ארי ניסתה להגיב אבל טיבי איבד את עשתונותיו: "את חלאת אדם, את חלאת אדם! חלאת אדם! יאללה רוחי מן הון", טיבי המשיך לצעוק ולבסוף הורד מהדוכן. 

"את חלאת אדם":

לאחר מכן עלתה בן ארי לדוכן, ואמרה: "עלה חבר כנסת לדוכן הזה וקרא לי 'חלאת אדם'. נמאס לי כבר, נמאס לי. מה זאת ההתנהגות הזאת? פעם קיללתי מישהו מכם? דיברתי בזלזול? מעולם לא, גם כשעופר כסיף עלה לפה וקרא לי תרנגולת. מספיק כבר, כבדו את המקום הזה". בן ארי התקשתה לעמוד בפרץ הדמעות וירדה מהדוכן". בסיום דבריה ניגשו לנחם אותה מספר חברי כנסת, ביניהם אורית סטרוק.

"כשאני עונה אתה שותק!"

ביום חמישי שעבר עלה לרשתות החברתיות סרטון בו נראה אחמד טיבי מתעמת עם שוטרים תוך שהוא מנסה לשחרר עצור ממעצר במזרח ירושלים, "הוא עמד לידי", צעק טיבי בראיון בגל"צ, "אתם סתם עושים פרובוקציות". טיבי ניסה לתאר את שהתרחש ביום חמישי, אולם הריאיון אותו ניהל איש התקשורת אמיר איבגי - פוצץ לאחר שטיבי קרא לו לשתוק.

איבגי: "אתה בראיון ברדיו אדוני...".

טיבי: "איבגי, איבגי, איבגי! תשתוק כשאני עונה. כשאני עונה אתה שותק! אתה תשתוק כשאני עונה". 

איבגי: "אתה לא תתן לי יחס כזה. ודיבור כזה ברדיו אתה לא תגיד לי תשתוק אדוני".

טיבי: "חצוף, תשתוק!"

איבגי נעל את הריאיון בזעם: "אני חצוף? הריאיון הזה הסתיים. אני לא מוכן שחבר כנסת יגיד לי תשתוק בשידור. תודה רבה לך".