"היום הירוק הלאומי": הרב יעקב אריאל ודב חנין בשיתוף פעולה מפתיע

''השבת – כור החיבור של העם היהודי'': מפגש שהתקיים בבית הנשיא הציג פרויקטים לקידום מעמד השבת, ובאחד הפרויקטים שיתפו פעולה הרב יעקב אריאל ודב חנין | "הגיע הזמן שנמצא את עמק השווה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/22 17:24 א בסיון התשפב

"היום הירוק הלאומי": הרב יעקב אריאל ודב חנין בשיתוף פעולה מפתיע
הרב יעקב אריאל ודב חנין, צילום: Anastasia Shub

לקראת חג השבועות נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח (ב') אירוע לימוד יחד עם המכון הלאומי לשבת, חברה וכלכלה. באירוע נכחו סגן שר הדתות מתן כהנא, יו"ר עמותת שערים והמפכ"ל לשעבר רוני אלשיך ויו"ר המועצה הציבורית של המכון הלאומי לשבת הסנטור ג'ו ליברמן.

הפחתה בפעילות מזהמת במהלך השבת

באירוע חשפה קבסה אברמזון, מנכ''לית המכון, את שלושת הפרויקטים אותם מוביל המכון בימים אלו. בין הפרויקטים: מבט מחודש על מבנה שבוע העבודה ובדיקת אפשרויות נוספות כדי שהשבת תהפוך ליום המנוחה והשבת כהזדמנות ליצירת מפגשים חברתיים ולכידות חברתית.

הפרויקט השלישי נוגע לשילוב בין השבת למשבר האקלים ובמסגרתו ייבחן היום הירוק הלאומי, הפחתה בפעילות מזהמת במהלך השבת. מי שיובילו את הפרויקט הזה הם הרב יעקב אריאל ויו"ר פורום האקלים הישראלי דוב חנין בשיתוף פעולה מפתיע.

קבסה אברמזון אמרה: ''המודל הקבלי של השבת עוסק בה כקנה המרכזי של השבוע ולצידו שלושה קנים מכל צד. הגיע הזמן שנמצא את עמק השווה, ונלמד יחד על הבשורה היהודית החברתית שהשבת הביאה עמה לעולם כולו. ביחד נהפוך את השבת ליום של סובלנות וחיבור בין כולנו. במקום סלע מחלוקת - היא תהיה הקנה המרכזי, כור החיבור שמלכד אותנו יחד, המקום שבו אנו מורידים את החומות והופכים לעם אחד".