הנשיא הרצוג על השבת: "נתונה למחלוקת פרשנית"

במסגרת אירוע לימוד מיוחד שהתקיים בבית הנשיא ועסק במשמעות השבת בחברה הישראלית, סיפר נשיא המדינה על היום השביעי בעיניו: "השבת אינה גורם מפלג כפי שנוטים לחשוב, זהו יום מנוחה מיוחד שמאפשר מזון לנפש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/22 11:12 א בסיון התשפב

הנשיא הרצוג על השבת: "נתונה למחלוקת פרשנית"
הנשיא יצחק הרצוג, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לקראת חג השבועות נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח (ב') אירוע לימוד יחד עם המכון הלאומי לשבת, חברה וכלכלה. באירוע נכחו סגן שר הדתות מתן כהנא, יו"ר עמותת שערים והמפכ"ל לשעבר רוני אלשיך ויו"ר המועצה הציבורית של המכון הלאומי לשבת הסנטור ג'ו ליברמן.

הנשיא קיים שיחה משותפת עם מייסדת המכון רות קבסה אברמסון, בה אמר: "השבת בעיניי אינה גורם מפלג כפי שנוטים לחשוב, השבת היא פלטפורמה ייחודית שהעם היהודי הביא לעולם באמצעות התנ"ך. היא תמיד תהיה נתונה למחלוקת פרשנית שקיימת בעם ישראל בצורות שונות מאז ומתמיד, אבל עקרון העל הוא נשגב. לקיחת מוטיבים בהם יש אלמנטים דתיים והפיכתם לאלמנטים לאומיים כלליים, כמו השבת, זוהי המעלה הנפלאה בעמנו".

"השבת היא מפגש רצונות של הרבה כוחות בעם שרוצים לשמור את השבת כיום מנוחה, כזה שיש בו תוכן. כל אחד לפי אמונתו. זהו יום מנוחה מיוחד שמאפשר מזון לנפש", אמר הנשיא והתייחס לקשר בין שבת לחג השבועות: "אנחנו מקיימים כאן לימוד הקרוי 'תיקון ליל שבועות', המילה 'שבת' טמונה במילה 'שבועות'. זהו עיתוי מדויק מאין כמותו לדון בשבת. התנועה הלאומית שלנו מתפתחת כל הזמן לכיוונים חדשים".

"האינטראקציה בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית היא המשמעותית ביותר. היא רחבה יותר מכפי שנראה לעין. חובתנו כחברה להכיר אחד את השני, להכיר את האמונות, הדעות, התפיסות והדתות. כולנו שווים במדינת ישראל, ורק כך נוכל להתחזק ולהתפתח כעם וכחברה", סיכם הנשיא הרצוג. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן