אחרי 13 שנה - דב חנין פורש מהכנסת

דב חנין פורש מהכנסת לאחר 13 שנים ברציפות, בהן כיהן מטעם מפלגת חד"ש. במשך התקופה היה היהודי היחיד שכיהן מטעם המפלגה. העביר עשרות חוקים בכנסת, בעיקר בנושאים כלכליים-סוציאליים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/19 10:38 כד בטבת התשעט

אחרי 13 שנה - דב חנין פורש מהכנסת
דב חנין, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

ח"כ דב חנין (חד"ש) פורש מהכנסת, ולא יתמודד בבחירות. במסיבת עיתונאים בכנסת אמר: "אני לא פורש מהחיים הפוליטיים ולא מתכוון לעשות לביתי. אבל אני הולך לעשות שינוי בדרך בה אני מעורב בפוליטיקה. מאז נבחרתי לכנסת, ב-2006, היא הייתה עבורי במה להביע עמדות שלא היו מקובלות על הרוב. אבל לרגע לא הסתפקתי בגינוי המציאות. עשיתי ככל יכולתי כדי לשנות אותה, לטובת האנשים. בהעברת חוקים, בהתנגדות ובלימת חוקים מסוכנים, בליווי מאבקים, ובהובלת ועדות.

אני גאה בהישגים שהיו לי בכנסת. העברתי יותר ממאה חוקים חשובים, כמו הארכת חופשת לידה והעלאת גיל הנישואין, חוקים המגנים על עובדים, נשים, ילדים, בני נוער, להט"ב, אסירים בבתי כלא, חוקים המגנים על בעלי חיים ומהפכה סביבתית בחקיקה: חוק אוויר נקי, המזהם משלם, אכיפה סביבתית, שקיפות סביבתית, הגנת הכנרת ומפרץ חיפה ועוד.  גם הצעות חוק שלא הצלחתי להעביר שינו את המציאות. המאבק שלנו להעלאת שכר המינימום - יוזמת "מינימום 30" - הביאה להעלאה משמעותית של שכר המינימום שחילצה רבים מעוני. אני גאה בתפקיד שמילאתי, יחד עם חבריי, בהתעקשות על שמירת הגשר בין יהודים וערבים בארץ הזו, במציאות שבה התהום בין שני העמים מעמיקה. זהו המפתח לעתיד שלנו. 
אך למרות כל ההישגים, אני לא יכול לחמוק מאמת קשה. ישראל הולכת בכיוון מסוכן. בהיעדר התקדמות לשלום, נתדרדר למלחמות. המרחב הדמוקרטי נמצא תחת מתקפה כבדה. ההסתה של השלטון נגד הציבור הערבי מתגברת, הגזענות מתפשטת, העוני והפערים מעמיקים. 

הספינה נוסעת במלוא העוצמה בכיוון הלא נכון. שינוי הכיוון לא ייעשה מהחרטום - מהכנסת, אלא מהמפרשים - מהמאבקים של אנשים ותנועות בשטח. בכך אני מתכוון להשקיע את כל זמני. העבודה בכנסת, אם רוצים לעשות אותה ברצינות, שואבת את רוב שעות היממה. 

החלטתי לא להציג את מועמדותי לכנסת הבאה כדי להקדיש את כל האנרגיה והזמן לבנות את כוחות השינוי בשטח, לגבש אסטרטגיה של שינוי, לחיבור המאבקים, לעזור לפתוח מחדש את מרחב האפשרויות, להראות שניתן לעשות פה משהו אחר, וניתן לבנות פה מקום לכולנו".

דב חנין (60) נבחר לכנסת לראשונה בשנת 2006 מטעם מפלגת חד"ש, ומכהן מאז בכנסת מטעמה. בבחירות האחרונות נבחר מטעם הרשימה המשותפת, שחד"ש היא חלק ממרכיביה. ח"כ חנין הוביל את הועדה המשותפת לסביבה ובריאות, ועדה בענייני הזיהום במפרץ חיפה, ובכנסת הנוכחית – את ועדת המשנה לתחבורה ציבורית. הוא זכה באות אביר איכות השלטון של התנועה למען איכות השלטון, דורג במקום הראשון במדד החברתי של המשמר החברתי, קיבל את אות הפרלמנטר של המכון הישראלי לדמוקרטיה ואת אות הגלובוס הירוק.

יש לציין כי מועצת חד"ש קיבלה לאחרונה החלטה מיוחדת המאפשרת לח"כ חנין להגיש את מועמדותו לכנסת פעם נוספת אך למרות זאת החליט לא להתמודד.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן