בלעדי הרב יעקב אריאל נגד הרב אליעזר מלמד: "מוציא לעז" | צפו

אחרי שפרסם כי ניתן לגייר גרים על בסיס הצהרתם שיקיימו אורח חיים מסורתי, רבה של הרב ברכה סופג ביקורת נוספת, הפעם מהרב יעקב אריאל שטוען: "לומר שמקבלים גר על דעת 'מסורתיות' - לא היה ולא נברא"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/03/22 14:24 כו באדר ב'

הרב יעקב אריאל נגד הרב אליעזר מלמד: "מוציא לעז" | צפו
הרב יעקב אריאל, תוקף את הרב מלמד, צילום: נ"ר תקשורת ומדיה

בתחילת החודש פרסם הרב אליעזר מלמד טור בו הוא הוא מבהיר את היחס לגיור בימינו והאם כדי למנוע נישואי תערובת ניתן לגייר גר שמצהיר על כוונתו לחיות כמסורתי ולא לקיים את כל המצוות. היום (ג') מתפרסמת בחדשות כיפה לראשונה כי הרב יעקב אריאל תוקף את עמדת רבה של הר ברכה בנושא, תוך שהוא מקפיד שלא לנקוב בשמו ולהביא לפגיעה בכבודו.

"ברצוני להעמיד דברים על דיוקם כי מבלבלים ומערבבים מין בשאינו מינו", פתח הרב אריאל, "כל הגיורים שנעשו על ידי שליחי הרבנות הראשית ביניהם הרב דרוקמן, הרב רוזן ואחרים, היו על בסיס ברור ומוסכם שהגר צריך לקבל עליו עול תורה ומצוות. הגר התגייר כשהוא מקבל עליו את כל המצוות ובמשך הזמן ילמד מצוות אחרות".

"הייתה תופעה שבמשך הזמן אחרי הגיור, לחלק מהגרים הייתה התרופפות. החיים עשו את שלהם, הייתה שחיקה ובמשך השנים חלק גדול מהגרים לא הקפידו על קיום תורה ומצוות. למרות זאת ההלכה אומרת שהם גרים כשרים והגיורים נעשו כהלכה", מבהיר הרב אריאל. 

"אבל לכתחילה לומר שמקבלים גר על דעת זה שהוא מקיים תורה ומצוות בתורה סמלית, מה שנקרא 'מסורתיות' - לא היה ולא נברא", הדגיש הרב אריאל, "מי שאומר שהגיורים שנעשו בעבר על ידי הרב דרוקמן והרב רוזן היו על דעת זה שהגר לא מקיים מצוות אלא רק בצורה סמלית - מוציא לעז ועושה אותם פלסתר, זה לא נכון. יש כאן עירוב של שני דברים שאינם קשורים אחד לשני. יש מה שלכתחילה נדרש מגר ויש מה שבדיעבד גר אחרי שהתגייר אם יש רפיון אז זה כמו כל יהודי שהתרפה במצוות ואנחנו מקווים שיחזור בתשובה ויקיים את המצוות כהלכה".