דרישה לאסור על הרב קוסטינר להרצות בצה"ל: "מדובר באמירות קשות"

ארגוני להט"ב דתיים במחאה על כך שהרב קוסטינר, שהקלטות שלו אומר דברים נגד הקהילה התפרסמו בתחילת השבוע עדיין מרצה בצה"ל לחיילים דתיים | מנכ"ל חברותא "אמירות שעלולות להוביל חיילים לשלוח יד בנפשם"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 26/05/22 20:25 כה באייר התשפב

דרישה לאסור על הרב קוסטינר להרצות בצה"ל: "מדובר באמירות קשות"
הרב קוסטינר. נגד הלהט"בים, צילום: מכינת בני דוד עלי

לפני יומיים (ג') תועד הרב צבי קוסטינר בסרטון כאשר הוא יוצא בחריפות כנגד הקהילה הלהט"בית. הרב קוסטינר הוא ראש ישיבת מצפה רמון, והתבטאויותיו עוררו כמה סערות בעבר. את הדברים הוא אמר במאהל המחאה מול ביתו של חבר הכנסת ניר אורבך.

היום מפרסמים בישראל היום כי ארגוני להט"ב רבים קובלים על העובדה שהרב ממשיך להרצות בבסיסי צה"ל אחרי הדברים הקשים שאמר. מנכ"ל ארגון חברותא: "מדובר באמירות קשות שעלולות להוביל אפילו להוביל ללהט"בים שמשתייכים למגזר הדתי והחרדי לשלוח יד בנפשם. היינו בהלם כשראינו את ההזמנה שלו לקריית ההדרכה. איך הוא עוד מרצה בצה"ל".

"מדובר באמירות קשות שעלולות להוביל להט"בים לשלוח יד בנפשם"

הדברים התפרסמו ועוררו סערה, עם שלל תגובות מכל הקשת הפוליטית ביניהם חבר הכנסת יוראי להב מרציאנו שכתב "אני יהודי, אני ישראלי, אני הומו ואני גאה בזה. הדברים של הרב קוסטינר הם דברי בלע, זאת הסתה פרועה ומסוכנת, הוא עושה נזק ליהדות בכך שהוא מפלג, משסע ופוגע באנשים רק בגלל מי שהם. אני הולך לצעוד במצעד הגאווה במצפה רמון ב-1 ביולי וקורא לכל עם ישראל להצטרף אלי. האור ינצח את החושך".

עוד פירסמו כי ביום בו התפרסם הסרטון השתתף הרב כנואם ביום ישיבה בקריית ההדרכה (עיר הבה"דים). ימי ישיבה הם ימים שלהם זכאי כל חייל דתי, ושבהם נושאים דברים רבנים שונים. הרב קוסטינר סירב להתנצל על דבריו וניצל את ההזדמנות לכתוב באופן מסודר את משנתו בנושא: "אנו, באי בית המדרש, צריכים לאזור אומץ וגבורה ולומר את הברור מאליו -'משה אמת ותורתו
אמת '".