הרב קוסטינר לא מתנצל: "אג'נדות קיצוניות שאין להם מקום במרחב הציבורי בישראל"

ראש ישיבת מצפה רמון שתועד מתבטא נגד קהילת הלהט"ב וספג קריאות מכל הקשת הפוליטית, פונה לתלמידיו במכתב וטוען: "רבים מהנערים ומהנערות החווים משיכה לבני מינם חוו טראומה נפשית מורכבת ופגיעות מיניות בילדות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/05/22 22:32 כג באייר התשפב

הרב קוסטינר לא מתנצל: "אג'נדות קיצוניות שאין להם מקום במרחב הציבורי בישראל"
הרב צבי קוסטינר, לא מתנצל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שהתפרסם תיעוד של ראש ישיבת מצפה רמון הרב צבי קוסטינר במאהל המחאה מול ביתו של ניר אורבך כאשר הוא קורא נגד הקהילה הלהט"בית: "להט"בים הביתה, הומואים הביתה, זה רשע" - ועורר סערה כשפוליטיקאים רבים וארגונים חברתיים תקפו אותו בעקבות ההתבטאות, הערב (ג') מתפרסם מכתב שכתב הרב קוסטינר לתלמידי ובוגרי הישיבה ובה הוא מתייחס לסערה.

"בימים האחרונים עלו לכותרות דבריי על היחס לארגוני הלהט"ב וראיתי לנכון לנצל הזדמנות זו ולהסביר לעומק את עיקרם של הדברים", פתח הרב קוסטינר. 

"רבים מהנערים ומהנערות החווים משיכה לבני מינם אלו נערים שחוו טראומה נפשית מורכבת. אחוזים
גבוהים של פגיעות מיניות בילדות, פגיעה נפשית ועוד", מנסה להסביר ראש ישיבת מצפה רמון, "נערים אלו נדרשים לגבורה נפשית גדולה בחיי היום-יום , והם אהובים וראויים לכל הערכה".

הפתרון לפי הרב קוסטינר: "טיפול פסיכולוגי רגיל"

הרב קוסטינר המשיך והתייחס לפתרון ל"בעיה" של אותם צעירים המתמודדים עם משיכה לבני מינם: "נערים ונערות אלו זקוקים לעזרתנו. הם זקוקים להגיע לפסיכולוג, שבטיפול פסיכולוגי רגיל, יגע באותם חוויות חיים מורכבות, ובעדינות יסייע בטיפול בהם. ברבים מהטיפולים הללו עצם הטיפול בטראומה מסייע בכל עניין המשיכה. יש לנו תלמידים אהובים מאד שהתמודדו בעוצמה ובכוחות נפש אדירים וכיום חיים חיי משפחה שמחים וממלאים". 

"אך כמו שאני אומר תמיד יש הבדל משמעותי בין הפרט לבין הכלל", הדגיש הרב קוסטינר, "בין הפרט המתמודד לבין ארגוני הלהט"ב. לצערנו, במקום לסייע לאותם נערים החליטו ארגוני הלהט"ב לנצל את מצוקתם הנפשית,  ודרכה לקדם אג'נדות קיצוניות שמטרתם להנדס מחדש את כל חיי המשפחה. ניתן למצוא זאת ממש במפורש בספריהם. מטרתם לשחרר את האדם מחיי המשפחה הכובלים. ארגונים אלו פועלים בדרכים אגרסיביות ואלימות כדי לחנך את כולנו מחדש".

"אג'נדות קיצוניות שאין להם מקום במרחב הציבורי בישראל"

"רק בשנה האחרונה פגשנו את הניסיון הזה - בניסוח טפסים מחדש בצה"ל, וויתור על תרומות דם מבחורי הישיבה על אף המחסור החמור, ניסיון לארגן מצעדים במקומות שאין שום אוכלוסייה המזדהה עם ארגונים אלו, ועוד" ציין ראש ישיבת מצפה רמון והבהיר: "זה אינו מקרה, זו שיטה. שיטה שמטרתה לקחת את הפרט הסובל ובמקום לסייע לו, מנצלים את מצבו בכדי לקדם אג'נדות קיצוניות שאין להם מקום במרחב הציבורי בישראל".

וכנגד זה אנו, באי בית המדרש, צריכים לאזור אומץ וגבורה ולומר את הברור מאליו -'משה אמת ותורתו
אמת '. 'אמת תורתנו הקדושה' ולא נזוז מהתורה לעולם . אסור לנו להתבייש ביהדותנו. כל אחד במקום שלו ישתדל להגדיל תורה, להפיץ תורה, להרבות בחסד וביראת שמיים. לומר בקול חזק וברור שהמשפחה היהודית היא דבר נצחי וקדוש , מדינה ישראל היא מדינה יהודית וזה מהותה וכל כוחה".