מוסי רז על תכנית השמאל להחרבת חומש: "הגיע הזמן לפנות את העבריינים"

סאגת חומש מסרבת לגווע, כאשר שורה של חברי כנסת מהצד השמאלי של המפה דורשים משר הביטחון לאשר את קיום הצעדה לפינוי כוחני של חומש בשבת | יאיר גולן: "מיעוט קיצוני לאומני עברייני התוקף דרך קבע את חיילי צה"ל"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 26/05/22 15:55 כה באייר התשפב

מוסי רז על תכנית השמאל להחרבת חומש: "הגיע הזמן לפנות את העבריינים"
ח"כ מוסי רז, צילום: פלאש 90

סאגת חומש ממשיכה: אחרי שהמדינה הודיעה כי תדחה את התשובה על פינוי חומש ליום ראשון, ארגוני שמאל פועלים לפינוי המאחז בכוח, במטרה לממש את תכניתם פעילי שלום עכשיו שכרו דחפור איתו הם מתכוונים לעלות ביום שבת הקרוב על חומש, להרוס את המאחז ולפנות את הנמצאים בו אשר לטענתם הם פורעי חוק שצריכים להיות מפונים מהמקום.

בתוך כך, מפקד פיקוד מרכז אלוף יהודה פוקס הודיע לשלום עכשיו כי הוא לא מאשר את הצעדה המתוכננת שלהם לחומש מכיוון שהם עוברים על חוק ההתנתקות", על רקע האמור, ומשלא ניתן לכם היתר כניסה למרחב זה, הרי שהצעדה המתוכננת על ידכם היא אסורה על פי הוראות הדין".

בתגובה לאיסור על הצעדה חבר הכנסת מוסי רז (מרצ) ציפנה לשר הביטחון במטרה שיאפשר את הצעדה  "על שר הביטחון לאפשר את הפגנת שלום עכשיו בשבת במאחז העבריינים חומש בדיוק כפי שאיפשר את צעדת המתנחלים. הגיע הזמן לפנות את העבריינים מחומש. בואו איתנו בשבת".

צילום: ללא

"אין להתפלא שהרוב הדומם מתחיל לומר את דברו"

מוקדם יותר הדהד חבר הכנסת יאיר גולן בציוץ בטוויטר את הצעדה האלימה לפינוי חומש וקרא לציבור להגיע לפינוי האלים "נוכח נסיונות חוזרים ונשנים של מיעוט קיצוני לאומני עברייני המתעמת ותוקף דרך קבע את חיילי צה"ל, וכופה את דעתו על רוב אזרחי ישראל, אין להתפלא שהרוב הדומם מתחיל לומר את דברו".

כזכור, היום עד חצות הייתה צריכה להתקבל תשובת המדינה לבג"צ בעניין חומש, אך היא נדחתה ליום ראשון. בישיבות הסיעה האחרונות אמרו שר הביטחון ושר החוץ לחדשות כיפה כי חומש תפונה. בתוך כך, אמש (ד') פרסמנו כי גורמים בקואליציה קיבלו מסרים משר הביטחון בני גנץ שפינוי חומש לא יקרה בתקופה הקרובה על מנת שלא לפגוע בשלמות הקואליציה. בנוסף, מסתמן כי התשובה של המדינה בשם גנץ תהיה כי שהפינוי יקרה אך במועד לא ידוע שיקבע על ידי הדרג המדיני.

שקד: "עושים הכל כדי שחומש לא תפונה", בנט: "צריך להפעיל שכל ישר"

הפינוי המסתמן מעורר את זעמם של הצד הימני בקואליציה, בראשם אורבך ושקד. נזכיר כי השרה שקד אמרה אתמול כי "אנחנו עושים הכל כדי שחומש לא תפונה, המשך קיום הישיבה שם הוא סמלי ומשמעותי. הישיבה הזו פונתה המון פעמים, צריך לשים לזה סוף ולאפשר לתלמידי הישיבה ללמוד".

ראש הממשלה אמר מוקדם יותר השבוע (ג') כי "יש חוק שקובע שבנייה ביישובים שהיו חלק מההתנתקות היא בלתי חוקית, נכון לעכשיו החוק לא שונה. כבר עשור מפנים את חומש כל פעם מחדש, ואנחנו מדברים על כך וצריך להפעיל שכל ישר ואנו בעיצומו של גל טרור ואנחנו חייבים לנהוג בחכמה".

גנץ לחדשות כיפה: חומש תפונה