לא מגדירה את עצמה חילונית ואחת הנשים המשפיעות בישראל: עשרה דברים שלא ידעתם על עמליה דואק

עמליה דואק מוכרת לכולכם ממסך הטלוויזיה בחדשות 12, שם היא משמשת ככתבת לענייני כלכלה ומגישה בחברת החדשות. עמליה נשואה לאיש העסקים משה גליקסמן ולאחרונה נולד בנם הבכור. לכבוד יום הולדתה ערכנו עבורכם עשר עובדות שטרם ידעתם על הכתבת החרוצה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/22 18:41 טז באייר התשפב

לא מגדירה את עצמה חילונית ואחת הנשים המשפיעות בישראל: עשרה דברים שלא ידעתם על עמליה דואק
עמליה דואק, צילום: CC BY-SA 4.0 - Eyalbenyaish

1. החלה את הקריירה העיתונאית שלה בגיל 12

דואק, בת לעיתונאית נחמה דואק והאלוף במילואים יוסי בן חנן, החלה את הקריירה הטלוויזיונית שלה כשהיא בגיל 12, אי שם בשנת 2002 הנחתה את התכנית חמש וחצי לצדו של ירון לונדון, מי שערך את התוכנית היה לא אחר מחבר הכנסת לשעבר שאז היה איש טלוויזיה מוכר, מיקי רוזנטל.

2. הגישה פינה בתכנית של יהורם גאון

דואק לא הסתפקה רק בתכניות טלוויזיה לילדים וכבר בנערותה שימשה ככתבת לנוער בעיתון מעריב, בשנת 2003 אף הגישה פינה בתכנית "שישי בגאון", תוכנית שהוגשה על ידי לא אחר מאשר יהורם גאון ושודרה בערוץ הראשון בין השנים 2003 -2005.

3. השירות בגלי צה"ל

כיאה לאשת תקשורת מבטן ומלידה, דואק התגייסה לגלי צה"ל בשנת 2008 ושימשה בתחנה ככתבת לענייני תקשורת, תחבורה, תעופה, תיירות ומשפט. בין לבין הגישה דואק גם פינות כלכליות בתחנה ושמשה כעורכת המשנה של יומני החדשות בגלי צה"ל.

עמליה דואק ההריונית

עמליה דואק ההריונית צילום: אלירן אביטל

4. עמליה דואק מצטרפת למסך הגדול

כמו כל יוצאי גלי צה"ל גם עמליה מצאה את עצמה מהר מאוד בביזנס העיתונאי, והצטרפה בשנת 2011 לחברת החדשות של ערוץ 2 דאז, שם שימשה ככתבת צרכנות בתכנית חיסכון בערוץ. כעבור שנתיים מונתה דואק לכתבת הכלכלית של חדשות 12. 

5. אחת מ-50 הנשים המשפיעות בישראל

בשנת 2016 עמליה דואק זכתה לכבוד הנדיר ונבחרה על ידי מגזין פורבס כאחת מ50  הנשים המשפיעות בישראל. כל זה לא בא בחלל ריק שכן עמליה נבחרה קודם לכן כאחת מ-30 הצעירים המשפיעים בישראל. 

6. לא מוכנה שיגדירו אותה כחילונית

כתבת חדשות קשת 12 עמליה דואק לא מגדירה את עצמה חילונית, אלא להפך. דואק מסרבת שיגדירו אותה כך, באירוע השקה לספרו של מיכה גודמן "חזרה בלי תשובה" סירבה דואק להשתתף בפאנל על תקן "החילונית" שכן היא אינה מגדירה את עצמה ככזו. קודם לכן אף סיפרה דואק כי בביתה עשו קידוש, צמו בכיפור ולא אכלו חמץ בפסח, "אני אולי גרה בתל אביב אבל אינני יכולה להגדיר את עצמי כחילונית". 

7. טבילת האש בטלוויזיה

בראיון לדליה בין ארי במגזין את סיפרה דואק על האירוע שגרם לה תחושת כישלון. "טבילת האש האמיתית הגיעה כשבפעם הראשונה הותקלתי בשידור עם טקסט שלא הכרתי. התבלבלתי, נלחצתי, ותחושת הכישלון שהרגשתי בסיום המשדר הייתה נוראית". 

8. תואר במשפטים בהצטיינות

עמליה דואק לא רק עיתונאית חרוצה אלא גם ממש חכמה. לדואק תואר במשפטים שסיימה בהצטיינות באוניברסיטת תל אביב. 

9. סיימה את התנ"ך
כפי שהעידה על עצמה, דואק קרובה למסורת היהודית והיא חלק ממשי מחייה. בחג שמחת תורה לפני כשנה וחצי שיתפה דואק את עוקביה שהיא סיימה לקרוא את התורה מההתחלה ועד הסוף. דואק סיפרה שמצאה את התנ"ך אותו קיבלה לבת מצווה כשבוע לפני חג שמחת תורה והחליטה לקרוא בכל שבת את פרשת השבוע, עד שכאמור סיימה את התורה

10. פחות בקטע של לישון

בשנת 2017 הנחתה דואק לסירוגין את התכנית בוקר טוב ישראל, ובאותה שנה הגישה את התכנית לילה טוב ישראל לסיכום חדשות היום, מה שמוביל אותנו למסקנה שהיא כנראה לא אוהבת לישון.