עמליה דואק: "אני לא חילונית"

הכתבת הכלכלית והמגישה המוכרת מחדשות 12 בהתבטאות מפתיעה על הקשר שלה ליהדות. היא מסרבת לכינוי "חילונית" ומרגישה מחוברת למסורת יותר מבעבר

חדשות כיפה נעמה כהן, חדשות כיפה 20/08/19 20:25 יט באב התשעט

עמליה דואק: "אני לא חילונית"
עמליה דואק, צילום: ויקיפדיה, Eyalbenyaish cc-by-sa

זה רק אנחנו או שבזמן האחרון הרבה אמנים ואנשי תקשורת חושפים חיבור למורשת והמסורת היהודית? הפעם זה מגיע מעיתונאית מוערכת בחברת החדשות של ערוץ 12 עמליה דואק. 

https://www.facebook.com/362539293826776/posts/2400108763403142/

דואק סיפרה שהתבקשה לייצג את הצד החילוני ולהתעמת מול אדם דתי בפאנל שעסק בנושא "הדתה", אך טענה שאינה מחשיבה את עצמה לחילונית - ולכן לא אישרו לה להשתתף. "אמנם לא שמרנו שבת בבית, אבל מבחינתי משפחתי היא דתית. כי עשינו קידוש, צמנו בכיום כיפור וגם איננו אוכלים חמץ בפסח". עוד הוסיפה ואמרה "אני אולי גרה בתל אביב אבל אינני יכולה להגדיר את עצמי כחילונית". כשהתבקשה להשתתף בערב על ספרו של מיכה גודמן, עם הרב בני לאו, טענה שוב כי אינה יכולה להגדיר עצמה חילונית - אך הפעם התקבלה בברכה לשאת דברים במהלך הערב. 

לבסוף סיכמה - "לקחו את הדיון על הדתה למקום לא טוב. הלוואי והיו מלמדים אותי בבית הספר יותר תנ"ך, הלוואי והייתי בקיאה יותר בהלכה, הלוואי והייתי יודעת יותר דברים על משפט עברי לפני שהגעתי ללמוד משפטים באוניברסיטה. שמחתי כשנתנו לי לדבר כי אני חושבת שיש מקום להכיל את המורכבות והספקטרום הזה"."