שוב: אותרה רשת איראנית לגיוס אזרחים ישראלים

רשת הריגול שנחשפה: באמצעות פרופיל פיקטיבי בפייסבוק תחת השם "שרה פופי" ניסו האיראנים לגייס ישראלים לשלל פעולות מודיעינית שכוללות פגיעה באישים וחבלה ביחסי ישראל- רוסיה, הכל תוך שימוש בתשלומי ביטקוין וסחיטות רומנטיות ורגשיות

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 02/05/22 15:44 א באייר התשפב

שוב: אותרה רשת איראנית לגיוס אזרחים ישראלים
צילום: תקשורת שב"כ

היום (ב') נחשף כי השב"כ עלה על רשת הפעלה איראנית שפעלה באמצעות הפייסבוק על מנת לגייס ישראלים באמצעות הרשת. השיטה עבדה בצורה הזו, תחילה היו יוצרים קשר באמצעות פרופיל פיקטיבי בפייסבוק תחת השם "שרה פופי", שהציגה עצמה כבחורה יהודייה צעירה, לה קשרים ועסקים בישראל. פרופיל פיקטיבי זה צבר אלפי חברים בזמן קצר מאד, כאשר מרבית מחבריו היו מישראל. לאחר יצירת קשר בפייסבוק, הקשר עבר לאפליקציית ווטסאפ.

המפעיל האיראני שעשה שימוש בפרופיל הפיקטיבי "שרה פופי" ביקש ממופעליו בישראל, ללא הידיעה כי מולו פועל השב"כ מהרגע הראשון, לאתר מידע על ישראלים שהינם מושאי עניין עבור המודיעין האיראני. בתוך כך, ביקש המפעיל האיראני מהמופעל הישראלי לכאורה לאסוף מידע על אישים ישראלים ובחן את נכונותו לפגוע בהם, תוך הפעלת לחץ והבטחת סכומי כסף בסך של אלפי דולרים, כתשלום עבור הפעולה. כל זה נעשה תוך שימוש במניפולציות רגשיות ורומנטיות.  

במסגרת הקשר הועבר מהמפעיל האיראני כספים למופעל לכאורה, באמצעות מטבעות ביטקוין. המפעיל האיראני שעמד מאחורי פרופיל הפייסבוק השתמש בסיפור כיסוי עסקי להטלת משימות שונות, כדוגמת בקשה לנקום במי שחייבים לו כספים, רצון לפגוע ביריבים אישיים ואף רצון לפגוע באופן כללי בלהט"בים.

בנוסף, על רקע הלחימה בין רוסיה ואוקראינה, פעל המפעיל האיראני מול הישראלים להוציא לפועל פרסום חוצות מסית כנגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במטרה לפגוע ביחסי ישראל-רוסיה. עוד פעולה שניסו האיראנים היא לאסוף מודיעין ולפגוע בנציגי חברות עסקיות ודיפלומטים של מדינות ערביות הפועלים בישראל.

פניה באמצעות הרשתות החברתיות הינה שיטה מוכרת בשימוש ארגוני הטרור והמודיעין האיראני, לגיוס והפעלת ישראלים. בחודשים האחרונים אף מזוהה עיסוק גובר של גורמים אלו ליצירת קשר עם ישראלים באמצעות הרשת, לעיתים באופן משוטה תוך שימוש בכיסוי ומצג שווא, לטובת גיוסם לאיסוף מודיעין ופעילות טרור. הפעילות הרשתית המתוארת לעיל נוטרה על ידי שירות הביטחון הכללי כבר מראשיתה.

השב"כ, בהתאם לייעודו, מוסיף לפעול מול מהלכים דומים נוספים של האיראנים וארגוני הטרור במרחב הקיברנטי. גורמי ביטחון קוראים לאזרחי ישראל לגלות ערנות וזהירות לאור האיום הנשקף מפני גורמי טרור שונים ברשתות החברתיות ולדווח על כל פניה חריגה למשטרת ישראל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן