פרשנות הביטקוין נמצא בעיצומו של משבר - מה עושים עכשיו?

בחודשים האחרונים נמצא שוק הקריפטו במשבר: הביטקוין יורד, הציבור שוקל אלטרנטיבות ואפילו החיפושים בגוגל התמעטו. אז מה הסיבה להאטה בשוק המטבעות הדיגיטליים ומה הדברים שצריך לזכור לפני שרצים למכור הכל?

חדשות כיפה אברהם הינוך 28/04/22 12:24 כז בניסן התשפב

הביטקוין נמצא בעיצומו של משבר - מה עושים עכשיו?
הביטקוין נמצא בירידה, מה עושים?, צילום: shutterstock

אם יש מטבע שכל העולם מדבר עליו בשנים האחרונות הרי שהוא הביטקוין. מטבע הקריפטו הראשון שסיחרר את ראשם של אינספור אנשים שהאמינו שהביטקוין ישנה את הסדר הישן. כעת, נראה שהוא מאבד מעט מזוהרו. דו"ח של הבנק הבינ"ל UBS, שבחן 160 מוצרי השקעה שונים הקשורים לביטקוין מגלה כי נראה שאפריל צפוי להיות החודש בו זרמו החוצה מתעודות סל של תעשיית הקריפטו הסכומים הגדולים ביותר עד כה, כ-417 מיליון דולר.

במילים אחרות, הציבור מחפש אלטרנטיבות אחרות לכסף שלו והבהלה לקריפטו נרגעת כמו בצורה בה זה קרה אחרי השיאים של 2017 ו-2018. פחות משקיעים חדשים זורמים לענף מאשר בשנתיים החולפות, מחיר המטבע מדשדש כבר תקופת מה סביב ה-40 אלף דולר למטבע, החיפושים ברשת בנוגע אליו ולנכסים דיגיטליים אחרים יורדים, ופחות ופחות מטבעות מחליפים ידיים.

האם זה משבר? אין ספק שרוב האוכלוסייה לא מבינה את עולם מטבעו הקריפטו. זהו עולם הפכפך, תנודתי ולכן לא ברור לכולם. לכן, פחות אנשים ישקיעו בו ביחס לאופציות מוכרות יותר כמו מניות, נדל"ן ואופציות. גם היקף העסקות בבורסות קריפטו כמו קויינבייס וקרייקן ירד בשל הירידה במספר המשקיעים החדשים ודעיכת העניין של אחרים.

בנוסף, החיפושים בגוגל של המילה "ביטקוין" התמעטו, ואפילו הפעילות בפורום הקריפטו הייעודי ברשת החברתית רדיט, כפי שהיא נמדדת על ידי תגובות ופוסטים חדשים, ירדה לרמה של אמצע 2021. ואם זה לא מספיק, מטבעות הקריפטו, בדומה לנכסים אחרים שנחשבים תנודתיים, סובלים גם הם ממגמת העלאות הריבית מצד בנקים מרכזיים ברחבי העולם. הביטקוין הגיע לשיא של 69 אלף דולר למטבע בנובמבר, לפני שהחל לרדת, ומאז לא התאושש. כעת מחירו נמוך ב-40% מהשיא.

אברהם הינוך, מה עושים עם הביטקוין?

אברהם הינוך, מה עושים עם הביטקוין? צילום: יח"צ

אז מה קורה כאן? ראשית, יש דיבורים הולכים וגוברים על כך שכל נושא הקריפטו עומד לעבור אסדרה - רגולציה. כך השוק מראה כי הוא ממתין להתפתחויות. כל השחקנים הרציניים מסתכלים על המדינות השונות ובראשן ארצות הברית על מנת לראות מה כוללת האסדרה וכיצד היא תתבצע בפועל. שנית, מספיק שהמחירים יתחילו לעלות שוב כדי לעורר משקיעים חדשים או ישנים לחזור למשחק. יש לזכור שבשלב זה יש לא מעט משקיעים שמחזיקים בביטקוין בחיסכון לטווח ארוך והם לא ימהרו להיפטר ממנו דווקא כשהוא בשפל. לכן, לא כדאי להתרגש. הביטקוין ידע 4 תקופות של ירידות חדות מאז 2018 והתאושש מאז. סביר להניח שזה יקרה שוב, רק בשוק מוסדר יותר.

אברהם הינוך, מנהל חטיבת ה-NFT באקסלרטור Weccelerate