ראש השב"כ נפגש עם אבו מאזן על רקע המהומות בהר הבית

הפגישה, שנערכה במהלך חול המועד פסח, נועדה להביא להרגעת השטח והורדת המתיחות בהר הבית, לאחר המהומות הקשות שאירעו בהר בשבועות האחרונים. במקביל, פירסם הוואקף מסמך דרישות ותביעות בנוגע ליצירת הסדרים חדשים בהר

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/22 08:06 כז בניסן התשפב

ראש השב"כ נפגש עם אבו מאזן על רקע המהומות בהר הבית
הר הבית, רמדאן 2022, צילום: Jamal Awad/Flash90

המהומות בהר הבית ממשיכות לתת את אותותיהן בזירה המדינית. הבוקר (ה') מתפרסם כי ראש השב"כ רונן בר נפגש במהלך חול המועד עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן במטרה לנסות להביא להרגעת השטח והורדת המתיחות לקראת סיום הרמדאן, אחרי שבשבועות האחרונים נרשמו מספר אירועים אלימים והתנגשויות בין כוחות הביטחון והמשטרה לבין פורעים ערבים.

בשטח ההר עצמו לא אירעו הפרות סדר בשבוע האחרון ועושה רושם שהשטח נרגע. בימים האחרונים הופנה המבט בעיקר לרצועת עזה. הרמדאן עצמו מסתיים בשבוע הבא ומיד אחריו יצוין עיד אל-פיטר. פגישת ראש השב"כ עם אבו מאזן נועדה להבטיח את שמירת השקט והתיאום בין ההנהגה הפלשתינית לישראלית בימים הקרובים כדי להימנע מפרובוקציות שידרדרו את המצב.

הוואקף דורש: נסיגה ישראלית מהר הבית

בתוך כך, העבירה ממשלת ירדן לממשל האמריקאי מסמך המציג שורת תביעות של מנהלת הוואקף בנוגע ליצירת הסדרים חדשים סביב ובתוך הר הבית והשבת "הסטטוס קוו ההיסטורי" על כנו. 

מהומות בהר הבית

מהומות בהר הבית צילום: Jamal Awad/Flash90

הוואקף, הממונה מטעם הממשלה הירדנית על שמירת האינטרסים המוסלמיים בהר הבית, מבקש למעשה לקחת לידיו את השליטה בהר הבית, כולל השליטה הביטחונית, ולמנוע מכוחות הביטחון ומשטרת ישראל להיכנס להר במידת הצורך. כמו כן, דורש הוואקף כי האחריות על מתן אישורי כניסה ללא מוסלמים תהיה בידיו בלבד ולאחר בקשה בכתב, דרישה שתצמצם משמעותית ואף תמנע לחלוטין עליית יהודים להר במידה ותתקבל.