טרור בהר הבית ברקע האבנים והזיקוקים: בוקר אחרון לעליית יהודים להר הבית בחודש הרמדאן

מוסלמים התבצרו במסגד אל אקצא ומשם יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות המשטרה שפעלו להשבת הסדר במתחם | בשל חסימת המסלול בו עוברים העולים היהודים - הבוקר עברו העולים במסלול אחר מהרגיל שהותר הלכתית

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/04/22 08:54 כ בניסן התשפב

ברקע האבנים והזיקוקים: בוקר אחרון לעליית יהודים להר הבית בחודש הרמדאן
הר הבית, הבוקר, צילום: מנהלת הר הבית

כמו בימים האחרונים, גם הבוקר (ה') עם סיום התפילה של המוסלמים בהר הבית, עשרות פורעי חוק ורעולי פנים התפרעו והפרו את הסדר בהר תוך אלימות קשה. לפנות בוקר ובהמשך הם נכנסו למסגד סגרו את הדלתות שלו והתבצרו בו. מהמסגד המשיכו המוסלמים להתפרע, ליידות אבנים ולירות זיקוקין.

פעילי תנועת "בידינו - למען הר הבית" טוענים כי במהלך הלילה אפשרה המשטרה למוסלמים לחסום שביל שביל נוסף באזור המזרחי של הר הבית, דבר שכבר התרחש בימים האחרונים. הבוקר העולים היהודים מתבקשים לעבור בשביל פנימי אף יותר, שעובר בתוך עזרת הנשים של המקדש. "רבים עוברים שם עכשיו בכל זאת מתוך הצורך לריבונות במקום ובאישור הרבנים דב ליאור ואליהו זיני", אמרו הפעילים.

הר הבית, הבוקר:

מנגד, מ"מנהלת הר הבית", נמסר: "נוכח המכשולים הבטיחותיים שהציבו המוסלמים בדרך הרגילה, המשטרה העבירה את מסלול העליה בהר הבית לשביל קדמי יותר, שזכה להסכמת רבני הר הבית".

נזכיר כי אתמול מחבלים יידו מתוך המסגד בקבוקי התבערה, שאחד מהם נפל על שטיח הכניסה למסגד וגרם לשריפה שכובתה מיד ואחר בפתח חלון המסגד מה שיכל להוביל לשריפה במקום. לאחר יציאתם משטח הר הבית עצרה המשטרה שבעה חשודים תושבי מזרח ירושלים, בחשד למעורבותם בידויי בקבוקי התבערה אמש מתוך המסגד. במהלך היום המשטרה תבקש להאריך את מעצרם.