חג תחת אש בפעם השנייה בשבוע: אזעקות בדרום הארץ

על רקע המצב הביטחוני המתוח בהר הבית ובעיר העתיקה בירושלים, ולאחר ההודעה על סגירת המעברים מעזה עד לצאת החג, זוהה שיגור מהרצועה לעבר ישראל. בשדרות מדווחים על נפילת פריט רקטי בחצר בית

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/22 22:34 יט בניסן התשפב

בפעם השנייה בשבוע: אזעקות בדרום הארץ
רקטות לעבר ישראל, ארכיון, צילום: Edi Israel/Flash90

על רקע המצב הביטחוני המתוח בהר הבית ובעיר העתיקה בירושלים בימים של חג, דובר צה"ל מעדכן כי  הופעלה התרעה הלילה (ד') בעיר שדרות ובמרחב עוטף עזה. לאחר בדיקה של המצב בשטח נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

כוחות המשטרה הוזעקו לעיר שדרות בעקבות דיווח על נפילת פריט רקטי בחצר בית, לא דווח על נפגעים. חבלני משטרת ישראל מטפלים בפריט במטרה להסירו בבטחה מהמקום. מדוברות כבאות והצלה נמסר כי לוחמי האש מתחנת שדרות מבצעים סריקות בדירה ברחוב הרקפת לאחר דיווח על עשן בעקבות נפילה. יש לציין כי לאחר סריקות,  אין במקום שריפה וגם לא עשן. 

 יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר שהקים את לשכתו בכיכר צה"ל לאחר שנבלם בדרך לשער שכם, הכריז לאחר השיגור כי כניעה לטרור מזמינה ניעה נוספת טילים. "גם גורשנו משער שכם וגם אכלנו את הדגים המסריחים. ראש הממשלה גם חילק היום את ירושלים, נכנע לחמאס ופגע במוסד חסינות חברי הכנסת וגם גרם לחמאס להרים ראש ולשגר טילים על ישראל".

כזכור, גם לפני יומיים בשעות הלילה הופעלו התרעות צבע אדום ביישובים עין השלושה וכיסופים שבעוטף עזה. תושבים דיווחו על קולות פיצוץ, ובצה"ל ציינו תחילה כי "הופעלה התרעה במרחב עוטף עזה. הפרטים בבדיקה". ברצועת עזה דיווחו כי בוצע ירי של רקטה אחת ממזרח לחאן יונס.

בהמשך נמסר מדובר צה"ל כי "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהה שיגור אחד מרצועת עזה לישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית". לא דווח על נפגעים או נזק. מדובר בשיגור ראשון מהרצועה לעבר יישובי דרום ישראל מזה מספר חודשים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן