גנץ לסילמן: בנט ושקד יודעים שחומש תפונה בקרוב

שר הביטחון ויו"ר הקואליציה לשעבר קיימו אתמול פגישה בקרייה בתל אביב, במהלכה הודיע גנץ כי אכלוס אביתר לא יקרה בקרוב, מועצת התכנון העליונה תתכנס בתחילת החודש הבא והיישוב חומש יפונה - בידיעת ימינה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/04/22 12:12 כ בניסן התשפב

גנץ לסילמן: בנט ושקד יודעים שחומש תפונה בקרוב
צילום: מטה חומש תחילה

שר הביטחון בני גנץ נפגש אתמול בקרייה בתל אביב עם חברת הכנסת עידית סילמן שפרשה מהקואליציה לפני כשבועיים. כתב חדשות 12 ירון אברהם מדווח הבוקר (ה') כי שלושה דברים עיקריים אמר גנץ ליו"ר הקואליציה לשעבר, שניים מתוכם עלולים לסבך עד מאוד את חברי ימינה. 

הדבר הראשון שנאמר לסילמן הוא שהעלייה המחודשת לאביתר תיקח עוד זמן רב. הצד הימני של הקואליציה סבר עד כה כי אכלוס היישוב יהיה במקביל להליך הבירוקרטי, אך גנץ הסביר לסילמן שהחלטת היועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלבליט קבעה כי עם ההכרזה על אדמות היישוב כאדמות מדינה יינתנו 45 ימים נוספים להגשת עררים ורק בתום ההליך תתאפשר העלייה למקום. גנץ טען כי הוא רק מקיים את החלטת היועמ"ש לשעבר.

הסוגייה השנייה שעתידה לפגוע קשות באנשי ימינה היא הכרזתו של גנץ לפיה חומש תפונה בקרוב באופן סופי. לטענת שר הביטחון, כלל חברי הממשלה, כולל ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הפנים איילת שקד ושר המשפטים גדעון סער מכירים את העניין והוא לא יתפשר על כך כיוון שכך דורש החוק. השאלה היא לא שאלה של היתכנות אלא של זמן.

העניין השלישי דווקא נחשב לחיובי, כאשר גנץ הודיע לסילמן כי מועצת התכנון העליונה (מת"ע, י"א) תכונס בתקופה הקרובה, וייתכן שכבר בתחילת חודש מאי. יש לציין כי אי כינוס מת"ע "תקע" את הבנייה ביהודה ושומרון ולכן חבר הכנסת ניר אורבך מימינה קבע זאת כאחת מדרישותיו להישארות בקואליציה. 

יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז, מסר: "שוב האמת נחשפת. בניגוד לאשליות שחברי הכנסת הימניים בממשלה מכרו לציבור, אישור היישוב אביתר לא נראה באופק, ופינוי הישיבה בחומש יקרה בקרוב חלילה. ממשלת 'הרס הזהות היהודית' מוכיחה שוב ושוב כי מי שפוגע בזהות היהודית לא יהסס לפגוע גם בארץ ישראל. ניר, יום-טוב, גדעון, זאב, תתעוררו! הממשלה בה אתם חברים פוגעת בכל היקר והקדוש לעם ישראל"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן