בנט מבטיח: "נמשיך לבנות ביהודה ושומרון - לא תהיה הקפאה"

ראש הממשלה התייחס למתיחות בישראל בעקבות גל הפיגועים, טען כי בסוגיית הכנסת החמץ לבתי חולים, "הדרך הנכונה היא לא בכפייה", וסירב לכנות את המראות הקשים בבוצ'ה באוקראינה כ"פשע מלחמה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/04/22 15:27 ד בניסן התשפב

בנט מבטיח: "נמשיך לבנות ביהודה ושומרון - לא תהיה הקפאה"
בנט בהצהרה לתקשורת, צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביקר היום (ג') באוגדת יהודה ושומרון יחד עם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד מרכז אלוף יהודה פוקס, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן, ובכירים נוספים. במסגרת הביקור הוא קיבל סקירה ביטחונית על האזור בצל המתיחות הביטחונית וגל הפיגועים שצפויה להתעצם במהלך חודש הרמדאן, ודן עם מפקדי צה"ל על ההתמודדות עם המצב. 

"השבועיים האחרונים, בהם אנחנו מתמודדים עם פיגועים קשים, הם קריאת השכמה עבור כולנו", אמר בנט על המצב הביטחוני המתוח: "אנחנו נחושים לא לתת לגל הטרור הזה לחלוף ולעבור בלי תיקון אלא להתעורר מקריאת ההשכמה הזאת, אחרי הדחקה והזנחה של שנים - ולתקן את מה שצריך לתקן בכל הכוח".

"אנחנו כרגע פועלים בצורה מאוד אגרסיבית. עד עכשיו, כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל סיכלו יותר מ-15 פיגועים משמעותיים שתוכננו על ידי גורמי טרור ביהודה ושומרון ובשאר חלקי ישראל. כוחות הביטחון עצרו 207 חשודים וביצעו כבר עשרות פשיטות על בתים. בנוסף לזה, אנחנו איתרנו ונגענו - דרך פגישה פיזית, דרך מעצר או טלפון - ביותר מ-400 חשודים, או אנשים שהיה להם קשר אי-פעם עם דאע"ש או ארגוני ג'יאהד קיצוני", חשף ראש הממשלה.

"אנחנו מזועזעים מהמראות בבוצ'ה"

"אנחנו ממשיכים ונמשיך לבנות ביהודה ושומרון", אמר ראש הממשלה בהתייחסות למתווה הישיבה באביתר שנראה כי אינו צפוי להתממש והבהיר: "לא תהיה פה הקפאה. הדברים יקרו כסדרם".

בתדרוך עם מפקד פיקוד מרכז והרמטכ"ל כוכבי

בתדרוך עם מפקד פיקוד מרכז והרמטכ"ל כוכבי צילום: קובי גדעון/לע"מ

בנוגע לסוגיית הכנסת החמץ לבתי החולים שעלתה לאחרונה שוב, אמר בנט כי, "הדרך הנכונה היא לא דרך חקיקה, לא דרך כפייה אלא דרך התחשבות. לא צריכים לפתוח תיקים של אף אחד לבדוק אם יש חמץ ואנשים שלא שומרי מצוות צריכים מרצונם להתחשב ולא להביא חמץ למקומות ציבוריים", ביקש ראש הממשלה ועקץ את עמיתיו לקואליציה עידית סילמן וניצן הורוביץ: "לא צריך לשלוח מכתבים ולא צריך אולטימטומים".

ראש הממשלה נשאל האם הוא מתייחס לאירועים בבוצ'ה במסגרת המלחמה באוקראינה כפשע מלחמה וענה בהתחמקות: "אנחנו מזועזעים מהמראות בבוצ'ה, מראות נוראיים, ואנחנו מגנים אותם בכל תוקף. התמונות קשות ביותר. הסבל של אזרחי אוקראינה הוא סבל עצום. ואנחנו עושים את כל מה שאנחנו עושים כדי לסייע", אמר בנט אך לא ייחס דבר מכך לרוסיה. 

מחאה סמוך להצהרה: "אתה מתבייש בנו?"

למרות הגעתו של בנט לאוגדת יהודה ושומרון, הוא נמנע לביקור ביישוב בית אל הסמוך, ככל הנראה בעקבות הפגנה נגדו בכניסה ליישוב שקראו לו להתפטר. 

ראש המועצה המקומית בית אל שי אלון אמר כי. "ראש הממשלה נפתלי בנט, אתה מתבייש בנו? הגעת לביקור בבסיס אוגדת איו"ש הצמוד לבית אל אבל להגיע אלינו למתיישבים, שחלקם בחרו בך - זה אתה לא יכול? אם היית מנהיג אמיתי היית מגיע להתמודד עם הטענות, קשות ככל שיהיו. אבל כל מה שאתה מעוניין בו הוא ההיאחזות בתפקיד ראש הממשלה. הגיע הזמן שתפנה את הכיסא. הממשלה 'בראשותך' צריכה ליפול. ויפה שעה אחת קודם".

ההפגנה נגד בנט בכניסה לבית אל

ההפגנה נגד בנט בכניסה לבית אל צילום: מחאת הקו האדום