אביר קארה חושף את ההצעה לשיקלי וסילמן

מפלגת ימינה המשוסעת מככבת בכותרות, וחבר הכנסת קארה מספר מדוע הוא מתנד לבחירות כרגע, "אמרתי לשיקלי ולעידית - בואו נחבור למען האזרחים ששלחו אותנו ולא למען פוליטיקאים כאלו ואחרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/22 12:51 יד בניסן התשפב

אביר קארה חושף את ההצעה לשיקלי וסילמן
אביר קארה, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

מעל שבוע עבר מאז הטלטלה המערכת הפוליטית, כאשר חברת הכנסת מימינה, עידית סילמן, הודיעה על פרישתה מהקואליציה אותה ניהלה, "איני יכולה עוד", כך אמרה. מאז הועלו השערות רבות באשר לעריק נוסף שצפוי להצטרף אליה באופוזיציה, וקולות רבים סבורים כי ממשלת המיעוט, הצרה ממילא, לא תמלא את ימיה עם 60 קולות בלבד. 

חברה למפלגה, אביר קארה, ששמו הועלה גם כן כסבירות שיפרוש ויחבור לאופוזיציה, בחר היום (ו'), בערב ליל הסדר, להבהיר את מצב העניינים. "אני רוצה לעשות לכם סדר", כתב, המצב מאד פשוט. עידית סילמן נפלה בפח. היא עמדה תחת מכבש של לחצים כבדים מאוד, הכפשות, קללות והפגנות ונכנעה. אבל צריך לומר את האמת - לליכוד אין ממשלה חלופית בכנסת הזאת". 

"שלחתי את עידית ואת שיקלי לבדוק אם יש - עד כה נראה שהאופציה היחידה היא הליכה לבחירות. יכול להיות שנגיע לשם. אעשה כל מאמץ שזה לא יקרה! אם נצא שוב לבחירות לא נוכל להשלים את רשת הביטחון לעצמאיים במושב הקרוב בקריאה שנייה ושלישית ולעשות היסטוריה". 

קארה מפרט את התוכניות הכלכליות של הממשלה ה-36, שככל הנראה לא יצאו לפועל אם שוב יהיו בחירות, וביניהן, קיצור תורנויות המתמחים, הרפורמה להורדת יוקר המחיה, משבר הדיור, קיצור הליכי רישוי מסורבלים ועוד. 

"לעם ישראל אין צורך בבחירות כרגע. יש צורך בהשלמת הצעדים הביטחוניים והחברתיים של הממשלה, יש צורך ביציבות ויש צורך בתקציב מדינה שיאפשר למשרדים לפעול ולהעניק שירותים לאזרחים. בראש סדר העדיפויות שלי כרגע - לנסות ולייצב את המערכת, לתת צ׳אנס לממשלה הנוכחית לפעול למען האזרחים ולהשלים את הרפורמות החשובות, לאפשר לצה״ל ולממשלה לחסל את הטרור מבלי לגרור את המערכות לעוד שנים של בחירות והכפשות. 

אמרתי לשיקלי ולעידית - בואו נחבור למען האזרחים ששלחו אותנו ולא למען פוליטיקאים כאלו ואחרים, נוכל להביא יחד הישגים לציבור הרחב, למחנה הלאומי, לכלכלה החופשית ליזמים וליצרנים והישגים להורדת יוקר המחיה. נפעל בשביל האזרחים ולא בשביל הפוליטיקאים לשם שינוי. אם לא יצליח - תמיד אפשר ללחוץ על כפתור הבחירות בעתיד. הם טרם קיבלו את הצעתי, אבל ההצעה- בתוקף".