מלחמה באירופה

"עשרות אלפים נהרגו": זלנסקי טוען כי מריופול הושמדה

נשיא אוקראינה ממשיך בנאומיו בפני פרלמנטים ברחבי העולם בניסיון לייצר אהדה בינלאומית. בנאום בפני חברי הפרלמנט בדרום-קוריאה, טען זלנסקי כי רוסיה ממשיכה במתקפותיה על מריופול, למרות המשבר ההומניטרי הקשה בעיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/22 16:35 י בניסן התשפב

"עשרות אלפים נהרגו": זלנסקי טוען כי מריופול הושמדה
הרס במריופול, צילום: depositphotos

היום ה-47 למלחמה באוקראינה: נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי מסר היום (ב') בנאומו בפני הפרלמנט הדרום-קוריאני כי עשרות אלפי אנשים נהרגו עד כמה במריופול וכי העיר למעשה "הושמדה", אך למרות זאת לא ניכרת עצירה של המתקפות הרוסיות על עיר הנמל, שנחשבת יעד אסטרטגי הכרחי עבור הרוסים במטרה לייצר רצף טריטוריאלי בדרום אוקראינה.

דו"חות מודיעיניים של גורמים מערביים טוענים כי נעשה שימוש בתחמושת זרחנית בקרבות במחוזות הבדלניים במזרח אוקראינה, דבר המעלה את החשש ששימוש בתחמושת כזו ייעשה גם בקרב על מריופול, דבר שיוביל למספר נפגעים רב אף יותר בקרב תושבי העיר החרבה ולהחרפת המשבר ההומניטרי הקשה ממילא. 

זלנסקי נאם בפני חברי הפרלמנט בדרום קוריאה במסגרת מאמציו להשיג תמיכה בינלאומית רחבה ככל שניתן ולהשאיר את המלחמה באוקראינה על סדר היום הציבורי בעולם. עד כה נאם נשיא אוקראינה בפני פרלמנטים של מספר מדינות, ביניהם גם כנסת ישראל.

קרבות במזרח אוקראינה, נאט"ו מתרחבת

בתוך כך, נמשך ריכוז הכוחות הרוסיים במזרח אוקראינה לקראת תקיפה רוסית על העיר חרקיב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה. צילומי לוויין חדשים תיעדו שיירה רוסית גדולה באזור העיר, במה שנדמה כהכנה למתקפה הצפויה במזרח המדינה על-מנת להתאחד עם המחוזות הבדלניים. 

הקרמלין שב והזהיר היום (ב') מפני הצטרפות אפשרית של אוקראינה לברית נאט"ו והרחבת הברית, לאחר שפורסם כי המשא ומתן לצירופן של שבדיה ופינלנד לברית מתקדם משמעותית וכי ישנו סיכוי ממשי ששתיהן יצטרפו לברית בחודשים הקרובים.

"אמרנו שוב ושוב כי הברית עצמה היא יותר כמו כלי לעימות. זו לא ברית שמספקת שלום ויציבות, והרחבה נוספת שלה, כמובן, לא תוביל ליותר יציבות ביבשת אירופה", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב.