חודש ללחימה: יותר ממחצית ילדי אוקראינה נעקרו מבתיהם

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה: האו"ם מעדכן כי יותר ממחצית ילדי אוקראינה נעקרו מבתיהם | נשיא אוקראינה זלנסקי בקריאה לאזרחי העולם לצאת ולהפגין| נשיא ארצות הברית נחת בבריסל וידון באפשרות שרוסיה תשמש בנשק כימי

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/22 13:06 כא באדר ב'

חודש ללחימה: יותר ממחצית ילדי אוקראינה נעקרו מבתיהם
פליטים אוקראינים, צילום: Fotoreserg

חודש למלחמה הקשה בין רוסיה לאוקראינה: לצד המשך הלחימה, המשבר מחריף גם בהיבטים ההומניטריים. היום (ה') האו"ם עידכן כי יותר ממחצית מילדי אוקראינה נעקרו מבתיהם. בתוך כך, נשיא אוקראינה זלנסקי קרא לאזרחי העולם לצאת ולהפגין. אמש (ד') נחת בבריסל נשיא ארה"ב ביידן לקראת פגישות עם מנהיגי מדינות ה-G7, האיחוד האירופי ונאט"ו.

"תצעקו שאנשים חשובים, שחופש חשוב, ששלום חשוב - ושאוקראינה חשובה"

בסרטון שפרסם אמר זלנסקי: "המלחמה של רוסיה היא לא רק נגד אוקראינה, המשמעות שלה הרבה יותר רחבה. רוסיה פתחה במלחמה נגד החירות, וזוהי רק ההתחלה עבורה. היא מנסה להביס את החופש של כל האנשים באירופה ושל כל האנשים בעולם. העולם חייב לעצור את רוסיה, העולם חייב לעצור את המלחמה".

הוא פנה לאזרחים: "בדיוק חודש אחרי הפלישה הרוסית, צאו לכיכרות שלכם, לרחובות שלכם, תפגינו מהמשרדים, מהבתים ומהאוניברסיטאות - כדי שיראו וישמעו אתכם. תצעקו שאנשים חשובים, שחופש חשוב, ששלום חשוב - ושאוקראינה חשובה".

ביידן צפוי לדון עם מנהיגי המערב על האפשרות שרוסיה תשתמש בנשק כימי

לפי הדיווחים, ביידן צפוי לדון עם מנהיגי המערב על האפשרות שרוסיה תשתמש בנשק כימי ועל תקיפות סייבר רוסיות, זאת לאור ההערכה במערב שרוסיה עשויה להשתמש בנשק לא קונבנציונלי.

לאחר מספר שיחות שקיימו מנהיגי ישראל ורוסיה, הקרמלין הודיע אמש (ד') כי ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח פעם נוספת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בנוגע למלחמה באוקראינה. בהודעה ממקום מושבו של פוטין נמסר, כי ראש הממשלה הישראלי הציג כמה רעיונות להמשך הדרך. "בנט שיתף את הערכותיו לגבי המצב באוקראינה, בהתחשב בשיחותיו עם מנהיגים של מדינות נוספות".