מלחמה באירופה

ביידן מאיים על פוטין: נגיב בחומרה לשימוש בנשק כימי

בועידת נאט"ו שהתקיימה בבריסל נאם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואמר כי "נאטו מעולם לא הייתה מאוחדת יותר וזה ההפך ממה שפוטין חשב שיקרה" גם ראש ממשלת בריטניה הגיב למצב ואמר כי הוא חושב ש "אוקראינה בהחלט יכולה לנצח"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 24/03/22 22:20 כא באדר ב'

ביידן מאיים על פוטין: נגיב בחומרה לשימוש בנשק כימי
ביידן., צילום: shutterstock

ראשי המדינות והממשלות של שלושים החברות בברית נאט"ו התכנסו היום (חמישי) בבריסל לדיון חירום על רקע המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן, נשא דברים במהלך הכינוס ואיים כי "אם רוסיה תשתמש בנשק כימי באוקראינה - נגיב. אופי התגובה יהיה תלוי באופי השימוש".

עוד הוסיף ביידן ואמר ש, "נאטו מעולם לא הייתה מאוחדת יותר וזה ההפך ממה שפוטין חשב שיקרה". הוא קרא להמשך האחדות כדי שהסנקציות יישארו במקום מספיק זמן כדי להשפיע על קבלת ההחלטות של מוסקבה. לעומת ביידן, בוריס ג'ונסון הבריטי ועמנואל מקרון הצרפתי סירבו לומר בדיוק כיצד יגיבו אם רוסיה תשתמש בנשק כימי באוקראינה.

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג הזהיר היום את רוסיה משימוש בנשק כימי או גרעיני, ממנו חוששים מאוד במערב: "כל שימוש בנשק כימי ישנה לחלוטין את אופי הסכסוך, זו תהיה הפרה בוטה של החוק הבין-לאומי ויהיו לה השלכות מרחיקות לכת... לא ניתן לנצח במלחמה גרעינית".

"כל שימוש בנשק כימי ישנה לחלוטין את אופי הסכסוך"

חודש עבר מאז הכריז פוטין על "מבצע צבאי מיוחד" בו רוסיה פלשה לאוקראינה. בארה"ב מעריכים כי רוסיה איבדה למעלה מ-10% מיכולת הלחימה שהייתה לה בטרם נכנסה למלחמה באוקראינה כבחישוב לוקחים בחשבון חיילים, טנקים וציוד צבאי. 

בזמן שבבריסל ממשיכים מנהיגי מדינות המערב לדון בתגובתם לפלישה הרוסית לאוקראינה, שהיום (חמישי) נכנסה לחודש השני שלה, בקייב ממשיכים לטעון להצלחות מול הצבא הרוסי בקרבות, ולהדיפתו באזורים מסוימים סמוך לעיר הבירה. גורמים בממשלה שם טוענים כי הצבא האוקראיני כבר לא נמצא במגננה באזורים שמסביב לקייב, וכי באחד מהם מצפון לעיר הכוחות הרוסיים נאלצו לסגת מרחק של כ-70 ק"מ, ובאזורים אזורים הם נסוגו מרחק של כ-35 ק"מ.

"אני לא אופטימי שפוטין באמת רוצה שלום"

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר בראיון לBBC כי הוא חושב "שאוקראינה בהחלט יכולה לנצח, אני לא חושב שזה הולך להיות קל. יש תחושה שפוטין כבר נכשל, או הפסיד, כי אני חושב שממש לא היה לו מושג שהאוקראינים הולכים לעלות את ההתנגדות שלהם". ג'ונסון הוסיף שהוא "לא אופטימי" שפוטין באמת רוצה שלום.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן