מפכ"ל המשטרה: "הרבה זמן לא נתקלנו במסע הרג בהיקפים כאלה"

יעקב שבתאי הגיע לזירת הפיגוע בבאר שבע ואמר: "בעקבות הפיגוע הגברנו את כל מערך הכוננות ברמה הארצית מחשש לאירוע חיקוי. מסע ההרג נמשך 8 דקות". הוא הוסיף כי השוטרים הגיעו לזירה 4 דקות אחרי הקריאה הראשונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/22 19:50 יט באדר ב'

מפכ"ל המשטרה: "הרבה זמן לא נתקלנו במסע הרג בהיקפים כאלה"
מפכ"ל המשטרה שבתאי, צילום: פלאש 90

לאחר הפיגוע הקשה מוקדם יותר היום בבאר שבע, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי מסר  הצהרה לתקשורת מזירת הפיגוע. "מדובר במסע הרג מתועב של מחבל שמוכר לשירותי הביטחון. המחבל המתועב ביצע מסע רצח שכלל דריסה ודקירה. הרבה זמן לא נתקלנו במסע הרג בהיקפים כאלה".

בהמשך אמר המפכ"ל: "בעקבות הפיגוע הגברנו את כל מערך הכוננות ברמה הארצית מחשש לאירוע חיקוי. מסע ההרג נמשך 8 דקות, כאשר השוטרים הגיעו לזירה 4 דקות אחרי הקריאה הראשונה". עוד אמר כי האזרחים שניטרלו את המחבל "גילו תושיה".

כזכור, תחילת האירוע הקטלני בשעה ארבע, כשהמחבל מגיע לתחנת דלק בדרך חברון בבאר שבע עם רכב, יורד ממנו ודוקר למוות אישה. לאחר מכן הוא ממשיך למרכז קניות באיזור, יורד מהרכב ודוקר אזרחים נוספים. לאחר מכן הוא חוזר לרכב, דורס רוכב אופניים, יוצא מהרכב ומנוטרל בידי שני אזרחים.

מד"א עדכן כי ארבעה ישראלים נרצחו בפיגוע, וכאמור המפגע נוטרל. המחבל הינו תושב חורה בנגב והוא שוחרר מהכלא הישראלי בשנה האחרונה. ראש הממשלה בנט קיים התייעצויות וגינה את הפיגוע. כל קצות הקשת הפוליטית גם הצטרפו לגינויים, בתוכם גם הרשימה המשותפת ורע"מ.