הירי ברהט | המפכ"ל נגד מח"ש: "הלוחמים פעלו באומץ רב, בנחישות ובחתירה למגע"

יעקב שבתאי מגבה את הלוחמים שהרגו את המחבל שירה לעברם. המפכ"ל אמר: "לוחמי משטרת ישראל שפעלו באומץ רב, בנחישות ובחתירה למגע אל מול מפגעים שסיכנו את חייהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/22 14:48 יב באדר ב'

הירי ברהט | המפכ"ל נגד מח"ש: "הלוחמים פעלו באומץ רב, בנחישות ובחתירה למגע"
המפכל"ל, צילום: Meir Vaknin/Flash90

לאחר שבמהלך פעילות של לוחמי יחידת המסתערבים ברהט למעצר חשודים ונפתחה אש חיה לעבר הכוחות, הכוחות שהיו תחת סכנת חיים הגיבו בירי, וניטרלו את החשוד החמוש שסיכן את חייהם. על פי הודעת המשטרה, במקום נתפס האקדח של החשוד יחד עם מחסנית ותחמושת. החשוד פונה לקבלת טיפול רפואי. צוות של מד"א שהגיע למקום נאלץ לאחר טיפול רפואי לקבוע את מותו.

"מחזק את ידיהם של שוטרי ולוחמי משטרת ישראל שפועלים בכל הגזרות"

המפכ"ל יעקב שבתאי גיבה את הלוחמים ואמר: "הלוחמים נאלצו להשיב בירי לעבר האיומים, וכתוצאה מכך נהרגו שלושה חשודים כאשר האחד ככל הנראה כיוון לעברם נשק חם, השני ביצע לעברם ירי והשלישי השליך מטענים בהפרת סדר אלימה מאוד, והפרטים עוד מתבררים".

"שלושה אירועים בטווח זמן קצר, כאשר המכנה המשותף היחיד ביניהם, אלו הם לוחמי משטרת ישראל שפעלו באומץ רב, בנחישות ובחתירה למגע אל מול מפגעים שסיכנו את חייהם. מסתערבי מג"ב פועלים מדי לילה, תחת מעטה של חשאיות, והבוקר אזרחי ישראל קיבלו הצצה נדירה לפעילותם ברחבי הארץ ובעומק שטח עוין ומסוכן. אני מחזק את ידיהם של שוטרי ולוחמי משטרת ישראל שפועלים בכל הגזרות אל מול טרור שמבקש לפגוע באזרחים ובאנשי כוחות הביטחון", הוסיף.

מח"ש פתחה בחקירת המקרה

כזכור, לפי דיווח של תמיר סטיינמן המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירת המקרה. בן גביר הגיב לפתיחת החקירה: "על סנדק הם לא חקרו, אבל כאשר יורים על שוטרים הם רצים לחקור. צריכים לעשות ניקוי אורוות במח"ש. ח"כ בן גביר הוסיף: "השוטרים שהגנו על חייהם והגיבו בירי, ראויים לצל"ש. לא יעלה על הדעת שמח"ש תפתח בחקירה נגדם".

כזכור, בפיגוע שהתרחש לפני כארבעה חודשים בשער שכם, נעצרו השוטרים שירו במחבל שניסה לדקור יהודי. השניים נחקרו כשעתיים ונשקם נלקח, ולאחר כשעתיים חקירה שוחררו ללא תנאים מגבילים.

לאחר החקירה הזו פרצה סערה תקשורתית וחבר הכנסת סמוטריץ' אמר: "נזכיר שאת השוטרים שהיו מעורבים בגרימת מותו של אהוביה סנדק ז"ל לקח למח"ש ארבעה ימים לזמן לחקירה. מח"ש הוא גוף חולה שסובל מבלבול ערכי מסוכן כמו משרד המשפטים כולו".