מלחמה באירופה

המענה לסנקציות של רוסיה: ביידן חתם על סיוע של מיליארדים לאוקראינה

ארצות הברית תעניק 13.6 מיליארד דולר לאוקראינה, אשר סובלת מהרס רב לאחר הפלישה הרוסית | גנץ בחן את מסלול קליטת העולים בנתב"ג: "זה מעשה ציוני מהמדרגה הראשונה. בדיוק בשביל זה קיימת מדינת ישראל, הבית של העם היהודי"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 15/03/22 21:39 יב באדר ב'

המענה לסנקציות של רוסיה: ביידן חתם על סיוע של מיליארדים לאוקראינה
ביידן., צילום: shutterstock

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הודיע הערב (ג') כי ארצו תספק סיוע כלכלי לאוקראינה, אשר סובלת מהפגזות קשות מאז החלה הפלישה הרוסית למדינה, שהובילה למלחמה באירופה. "זה עתה חתמתי על הענקת מימון היסטורי של 13.6 מיליארד דולר לאוקראינה", אמר. 

כזכור, רוסיה מנסה להתמודד עם עומס הסנקציות מול המערב, והודיעה על הסנקציות שהחליטה להטיל על הנשיא ג'ו ביידן, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ובכירים נוספים בממשל האמריקאי. בהודעה מטעם משרד החוץ הרוסי נמסר כי מדובר בתגובה מקבילה לסנקציות האמריקאיות, שהוטלו בימים הראשונים למלחמה באירופה. 

גנץ בחן את מסלול קליטת העולים בנתב"ג

מוקדם יותר היום, שר הביטחון, בני גנץ, סייר בנמל התעופה בן גוריון ביחד עם שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, ראש רח"ל תא"ל (מיל') יורם לרדו, וראש צוות המשימה הלאומי לקליטת עלייה מאוקראינה ורוסיה, מאיר שפיגלר. במהלך הסיור, הוצג מסלול ההגעה בנתב"ג, התקיים שיח עם החיילים המסייעים בקליטת העולים ובראיונות עימם, וכן הערכת מצב במשל"ט מבצע "עולים הביתה" המופעל על ידי רח"ל. 

"מעשה ציוני מהמדרגה הראשונה"

"מערכת הביטחון, תעשה כל מה שאפשר כדי לעזור ביחד עם משרד העלייה והקליטה, ועם משרדים נוספים, והמנהלת בראשות מאיר שפיגלר", אמר גנץ, "בסופו של דבר, זה אתגר גדול לכל משרדי ממשלת ישראל, להצליח לקלוט את כל מי שמגיע לכאן, ואנחנו מאוד שמחים על הזכות הזו שניתנה לנו לבצע את זה. זה מעשה ציוני מהמדרגה הראשונה. בדיוק בשביל זה קיימת מדינת ישראל, הבית של העם היהודי. פגשנו פה חייל במג"ב, שאמא שלו הגיעה ביחד עם אחותו, ואנחנו נשמע פה, אני מניח, על סיפורים מרגשים נוספים. זאת טבעה של התופעה הזו. אנחנו צריכים לעשות את כל מה שאפשר על מנת נקלוט אותם בצורה הטובה ביותר האפשרית". 

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, התייחסה בדבריה למאמצים הגדולים שנעשים מעבר לים. "מאז פרוץ המלחמה עלו לישראל מעל 4,000 איש. יש כאלה שאנחנו עדיין מקבלים אותם לתוך הלשכות שלנו במחוזות מכיוון שהם יצאו דרך טרמינל 3. השבוע הזה, לפי התחזית, אנחנו נסיים עם למעלה מ-2,500 עולים חדשים נוספים. ואנחנו רואים שמספר העולים שמגיעים הולך וגדל. כרגע יש לנו כ-1,000 עולים במלונות. אנחנו נותנים להם את הסיוע הראשוני. מבחינתנו, אנחנו נערכים לרמה הגבוהה ביותר כדי שנוכל לקלוט את אחינו ואחיותינו מאוקראינה ומרוסיה בצורה המיטבית ביותר".