היום ה-20 כיפופי ידיים: רוסיה הטילה סנקציות על ארצות הברית

על רקע התמשכות המלחמה, דווח כי נשיא אוקראינה זלנסקי עדכן שעד כה נהרגו 97 ילדים בימי הלחימה. המשבר ההומניטרי בעיר הנצורה מריופול, הולך ומחריף. המשא ומתן יימשך הערב | רוסיה הטילה סנקציות על המערב

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/22 17:33 יב באדר ב'

כיפופי ידיים: רוסיה הטילה סנקציות על ארצות הברית
פוטין, צילום: shutterstock

הפלישה הרוסית לאוקראינה מגיעה ליומה ה-20, ורוסיה, אשר מנסה להתמודד מול עומס הסנקציות של המערב, הודיעה היום (ג') על הסנקציות שהחליטה להטיל על נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ובכירים נוספים בממשל האמריקאי. בהודעה מטעם משרד החוץ הרוסי נמסר כי מדובר בתגובה מקבילה לסנקציות האמריקאיות, שהוטלו בימים הראשונים למלחמה באירופה. 

97 ילדים אוקראינים נהרגו מאז תחילת המלחמה

בתדרוך לכתבים זרים חשף נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי מאז תחילת המלחמה נהרגו 97 ילדים. בימיה הראשונים של המלחמה נוצר הרושם כי הרוסים משתדלים לכוון את האש למטרות צבאיות ושלטוניות, אולם ככל שההתקדמות הרוסית לתוככי אוקראינה נתקלת בקשיים, כך גובר התסכול בקרב ההנהגה הרוסית כמו גם הכוחות בשטח ולהפצצות מאסיביות של מרכזי הערים, ללא הבחנה בין אזרחים לכוחות הצבא. היום, כאמור, התברר כי 97 ילדים עד כה שילמו בחייהם את מחיר המלחמה.

בניין בקייב שנפגע

בניין בקייב שנפגע | צילום: אנטון גרשנקו

בהמשך התדרוך הוסיף ואמר זלנסקי כי "על אוקראינה להכיר בכך שאין דלת פתוחה לחברות בנאט"ו", במה שמסתמן כהבעת אכזבה של אוקראינה ממדינות נאט"ו שלא מגישות סיוע צבאי לאוקראינה וכנסיגה מרצונה של אוקראינה להצטרף לברית, רצון שהוביל לפלישה הרוסית לאוקראינה. 

הפעילות המדינית בשיאה, הלחימה בשטח נמשכת

היום נודע כי נשיא אוקראינה ינאם בפני חברי הכנסת. טרם נקבע מועד, אולם הנאום יתקיים בשבוע הבא. שר החוץ יאיר לפיד מסיים היום ביקור בן מספר ימים בסלובקיה ורומניה במהלכו דן עם מקביליו בנסיונות התיווך ואף גינה את הפלישה הרוסית בחריפות. 3 מנהיגים אירופאים מפולין, צ'כיה וסלובניה יגיעו היום לביקור מדיני בקייב וייפגשו על זלנסקי, ביקור ראשון של מנהיגי מדינות מאז פרוץ המלחמה.

ההרס במריופול

הרס במריופול | צילום: רויטרס

בתוך כך, המלחמה בשטח נמשכת וגם היום עומדת מריופול, עיר הנמל, במוקד האירועים. כוחות רוסיים מכתרים את העיר ומונעים כניסה ויציאה ממנה. בתוך העיר מדווחים על משבר הומניטרי שהולך ומחריף בשל חוסר היכולת להעביר לעיר מזון ותרופות עקב ההפצצות והמצור.