מלחמה באירופה

היום השביעי ארצות הברית החליטה לחסום את המרחב האווירי שלה לטיסות מרוסיה

הלחימה בין אוקראינה לרוסיה ממשיכה ביתר שאת, וארצות הברית החליטה לחסום את המרחב האווירי שלה לטיסות מרוסיה. בנאום לאומה אמר ביידן: "פוטין יכול להקיף את קייב בטנקים אבל הוא לעולם לא יוכל לכבות את הלב והנשמה של העם האוקראיני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/22 07:16 כט באדר א'

ארצות הברית החליטה לחסום את המרחב האווירי שלה לטיסות מרוסיה
ביידן , צילום: shutterstock

היום השביעי ללחימה בין רוסיה לאוקראינה: מנהיג העולם החופשי, נשיא ארצות הברית ביידן, נאם לאומה האמריקאית ושלח מסרים מחזקים לאוקראינה. ביידן קרא לנוכחים לעמוד ו"לשלוח מסר לאוקראינה והעולם", ובנאומו שיבח את רוח הלחימה האוקראינית.

בתוך כך, בנאום הודיע ביידן כי בארה"ב החליטו לאסור על טיסות רוסיות להיכנס למרחב האווירי שלה. "פוטין פגש את העם האוקראיני, מהנשיא זלינסקי ועד כל אוקראיני. האומץ שלהם, חוסר הפחד, הוא השראה לעולם כולו. אזרחים שחוסמים בגופם טנקים, ילדים ועד מורים וגמלאים הפכו לחיילים שמגנים על המולדת שלהם", אמר.

על פי הדיווחים אתמול (ג') מתקרבת לקייב שיירה גדולה של הצבא הרוסי, ויועץ של זלנסקי העריך כי הכוחות הרוסיים חותרים להטיל מצור על הבירה קייב ועל העיר השנייה בגודלה במדינה, חרקוב, שנמצאת בצפון-מזרח אוקראינה.

באבי יאר נפגע בהפצצות

אמש (ג') נפגע אתר ההנצחה לשואה בבאבי יאר, שם נרצחו עשרות אלפי יהודים. הנשיא זלנסקי הגיב: "למה לחזור על 'לעולם לא עוד' במשך 80 שנה, כאשר העולם נשאר דומם אחרי הפצצה בבאבי יאר? ההיסטוריה חוזרת על עצמה". שר החוץ לפיד ומוזיאון יד ושם גינו את הפגיעה.