מלחמה באירופה

בנט על מלחמת רוסיה-אוקראינה: "אנחנו מסייעים בשקט"

ראש הממשלה התייחס לקו אותו מציגה הממשלה באשר למלחמה באירופה: "ישראל נקטה קו מדוד שמאפשר לנו לשמור על האינטרסים שלנו ולהועיל" | בנט תקף את נתניהו בדבריו על הגרעין: "היכולות האיראניות בתחום הגרעין מתקדמות כל-כך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/22 13:23 כח באדר א'

בנט על מלחמת רוסיה-אוקראינה: "אנחנו מסייעים בשקט"
בנט נואם באירוע לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות וחדשנות במוסד, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט, השתתף היום (ג׳) באירוע לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות וחדשנות במוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים. בנט התייחס בדבריו לשיחות הגרעין בווינה ולמלחמה בין רוסיה ואוקראינה. 

בנט פתח ואמר: "כשהעולם הופך, כמעט בִּן לילה, לקודר ומסוכן, מתגברת אצל כולנו ההכרה בחשיבות העוצמה והחוזק. לחוזק של מדינה יש הרבה ממדים. מדינת ישראל חזקה יותר, בפרמטרים של עוצמה, מכל אויביה אבל גם זה לא מספיק, היא צריכה להרחיב את הפער הזה הרבה יותר".

"מדינה, בעיקר מדינה דמוקרטית בעידן שמאתגר דמוקרטיות, צריכה גם ממדים אחרים של חוזק. היא זקוקה לאיתנות פנימית, ללכידות ואחדות מטרה, היא זקוקה לחוזק מנטלי, שאזרחיה לא ישברו מכל ל"פ או מבצע תודעה של האויב, והיא צריכה יכולת להגן על עצמה באמצעים שהם לא רק BRUTE FORCE - באמצעים שקטים, מתוחכמים, הייתי אומר אפילו אלגנטיים. ובשביל זה יש לנו את המוסד".

" נערכים לסייע הומניטרית בשטח, וכמובן להקל על עליית יהודים"

ראש הממשלה התייחס למלחמה באירופה בה פתחה רוסיה לפני שישה ימים ולעמדה הישראלית. "כמה שעות טיסה מכאן, בקייב, הסדר העולמי עובר טלטלה עצומה. מדינת ישראל, מהרגע הראשון, נקטה קו מדוד, אחראי, שמאפשר לנו לא רק לשמור על האינטרסים שלנו, אלא גם להועיל. להיות גורם אמין, אחד הבודדים, שיכול לתקשר באופן בלתי אמצעי עם שני הצדדים, ולסייע היכן שנתבקש. ואנחנו אכן מסייעים, בשקט".

"בנוסף, רק הבוקר שלחנו שלושה מטוסים מלאים בסיוע הומניטרי, בעיקר תרופות, ואנחנו נשלח עוד, כמה שיהיה צריך. אנחנו גם נערכים לסייע הומניטרית בשטח, וכמובן להקל על עליית יהודים, מכל המקומות הרלוונטיים. 

"ההסכם לא מחייב אותנו"

כאן עבר ראש הממשלה לדבר על שיחות הגרעין: "בעוד עין אחת שלנו, כמו כל העולם, מופנית לקייב, העין השנייה צופה, דרוכה, במתרחש מערבה משם, בווינה. אני לא פרשן ואני לא רוצה להעריך כיצד זה יסתיים. אבל אני כן רוצה לתת מפה קריאת כיוון".

"מבחינתנו -  אין דבר כזה SUNSET. השמש לא תשקע על ביטחון ישראל ועל שלומם של אזרחיה.
אני אמרתי כבר ואני חוזר ואומר במיוחד כאן - ההסכם לא מחייב אותנו, והמועד בעוד שנתיים וחצי, שמתיר לאיראן להרכיב אין ספור צנטריפוגות ודאי לא מחייב אותנו".

בנט הזכיר בדבריו את מדיניות ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ותקף: "תראו - יום אחד, אנחנו נצטרך לשאול את עצמנו איך קרה שמדינת ישראל, ועם כל הדיבורים והמשאבים העצומים שהוקצו לנושא בעשור האחרון, מוצאת את עצמה במצב שבו היכולות האיראניות בתחום הגרעין מתקדמות כל-כך". 


(בנט על הגרעין)