בזמן שהוא מנהל את המליאה: המשפחה שלו בסכנת חיים באוקראינה

חבר הכנסת יבגני סובה מישראל ביתנו עוקב בדריכות אחרי המלחמה הקשה באוקראינה, בין היתר משום שקרובי משפחתו נמצאים באזורי הקרבות, לפני מספר חודשים נפגש עם הנשיא זלנסקי שהפך למבוקש אצל פוטין | "חרד לשלומם של הישראלים והיהודים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/03/22 12:03 כח באדר א'

בזמן שהוא מנהל את המליאה: המשפחה שלו בסכנת חיים באוקראינה
יבגני סובה עם זלנסקי, צילום: ללא

כשנכנסים ללשכה של יו"ר סיעת ישראל ביתנו, וסגן יו"ר הכנסת, חבר הכנסת יבגני סובה קשה לפספס את הצעיף של קבוצת הכדורגל אותה הוא אוהד, דינמו קייב, צעיף שנתלה בימי שלום, משמש היום תזכורת כואבת לעיר הקרב באוקראינה, סובה עצמו נולד וגדל בעיר פרבומייסק שבאוקראינה ועלה לארץ בגיל 17 אבל חלק מהמשפחה נותרה מאחור.

בכנסת נמשכו אתמול הקרבות על הפנסיות הצבאיות אבל בשביל יו"ר קבוצת הידידות ישראל אוקראינה, עיקר תשומת הלב היא עם המשפחה שעדיין נמצאת באזורי הקרבות, והדאגה מתחזקת עם הידיעה על הישראלי הראשון שנהרג בקייב.

סובה: "חרד לשלומם של הישראלים והיהודים"

במסגרת תפקידו כיו"ר קבוצת הידידות ישראל אוקראינה סובה נפגש לפני מספר חודשים עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אבל בימים האחרונים סובה ממעט להתבטא בנושא, בשל המורכבות הישראלית, מצד אחד רצון לצאת להגנת אוקראינה, ומן הצד השני יחסים חשובים עם רוסיה ששולטת במרחב האווירי של סוריה.

סובה עם צעיף דינמו קייב

סובה עם צעיף דינמו קייב צילום: ללא

בהתבטאות יחידה כמעט בנושא אמר סובה: "עוקב בדאגה רבה אחר המתרחש באוקראינה. חרד לשלומם של הישראלים והיהודים בשני צידי הגבול. מחזק את ידיהם של נציגי השגרירות והקונסוליה ובראשם השגריר באוקראינה מיכאל ברודסקי שממשיכים לפעול ולהעניק שירות במצב מסוכן זה. אני קורא להרגעת הרוחות ומתפלל לסיום המידי של הלחימה ופתרון דיפלומטי".


(השר נחמן שי לכיפה: ישראל מחכה ליהודי אוקראינה אבל עליה זה לא מהיום למחר).

בנוסף, מאחורי הקלעים סובה פעל לסייע בהארכת ויזות תייר לאזרחים אוקראינים השוהים כעת בישראל, מהלך שאושר לאחרונה על ידי שרת הפנים איילת שקד. סובה הודה לשקד וכתב: "מקווה שגם הצעותיי הנוספות יאומצו בהקדם האפשרי ובכך נוכל לסייע לבני משפחותיהם של אזרחי ישראל ולהקל במעט בסבל שעוברים". ראש קבוצת הידידות מוסיף לעקוב בדאגה אחרי מצב בני משפחתו שנותרו מאחור, וספק אם ישחזר את מפגשו האחרון עם נשיא אוקראינה, לאור התוקפנות הרוסית.