רוחות מלחמה סנקציות כלכליות נגד רוסיה: "זו תחילתה של פלישה"

המתיחות בגבול רוסיה-אוקראינה לא נרגעת, ולאחר נאומו של נשיא ארצות הברית, גם באוסטרליה הודיעו על הגבלות כלכליות, "האוסטרלים תמיד עומדים מול בריונים, ואנחנו נעמוד מול רוסיה, יחד עם כל השותפים שלנו"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/02/22 07:37 כב באדר א'

סנקציות כלכליות נגד רוסיה: "זו תחילתה של פלישה"
פוטין, צילום: shutterstock

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הודיע במהלך הלילה על כוונתו להטיל סנקציות נגד רוסיה, זאת לאחר שהנשיא פוטין הכריז מוקדם יותר השבוע על הכרתו בעצמאות שני המחוזות הנתונים לשליטת הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה, דונייצק ולוגנסק.

הסנקציות מכילות צעדים כלכליים וכוללת בין היתר, איסורי נסיעה וסנקציות פיננסיות ממוקדות. "האוסטרלים תמיד עומדים מול בריונים, ואנחנו נעמוד מול רוסיה, יחד עם כל השותפים שלנו", כך הסביר ראש הממשלה האוסטרלי. 

לאחר שבבית הלבן קבעו כי "הצעדים האחרונים של רוסיה מהווים פלישה לאוקראינה", ביידן נאם אמש (ג') והטיל סנקציות כלכליות על רוסיה. ביידן אמר כי אין הצדקה לפלישה וכי פוטין נוגס באוקראינה, "זו תחילתה של פלישה רוסית לאוקראינה והפרה שערורייתית של החוק הבין-לאומי שדורשת תגובה נחרצת". 

פינוי השגרירות הישראלית בקייב בוצע בצורה חלקה

שר החוץ יאיר לפיד שוחח אמש עם שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי. לפיד הדגיש בראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל עומדים השמירה על חייהם של שליחי המדינה ושל אזרחי ישראל הנמצאים באוקראינה וכן לקהילה היהודית. שר החוץ שוחח עם השגריר ישראל שהגיע לעיר לבוב.

השר לפיד הודה לשגריר ברודסקי ולכל צוות השגרירות ומטה משרד החוץ על הערכות וביצוע מדויק ובצורה חלקה של הליך הפינוי. צוות השגרירות הצטרף לצוות המשרד הקונסולרי הזמני, שהוקם בעיר לבוב בשבוע שעבר וימשיך להעניק סיוע לישראלים הזקוקים לעזרה.