"זו פלישה": ביידן החליט להטיל סנקציות על רוסיה

נשיא ארצות הברית מגיב לצעדים של ]וטין ומחליט על סנקציות כליליות, ומאיים: "נרחיב את הצעדים". ביידן טען כי "אין הצדקה לפלישה הרוסית לאוקראינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/22 21:38 כא באדר א'

"זו פלישה": ביידן החליט להטיל סנקציות על רוסיה
הנשיא ביידן. , צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

לאחר שבבית הלבן קבעו כי "הצעדים האחרונים של רוסיה מהווים פלישה לאוקראינה", ביידן נאם הערב (ג') והטיל סנקציות כלכליות על רוסיה. ביידן אמר כי אין הצדקה לפלישה וכי פוטין נוגס באוקראינה. בתוך כך, משרד החוץ הרוסי הודיע על פינוי השגרירות באוקראינה בעתיד הקרוב. לפי ההודעה, הדיפלומטים הרוסים באוקראינה קיבלו איומים באלימות פיזית, ולכן הוחלט לפנות אותם.

היום (ג') שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי. לפיד הדגיש בראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל עומדים השמירה על חייהם של שליחי המדינה ושל אזרחי ישראל הנמצאים באוקראינה וכן לקהילה היהודית. שר החוץ שוחח עם השגריר ישראל שהגיע לעיר לבוב.

השר לפיד הודה לשגריר ברודסקי ולכל צוות השגרירות ומטה משרד החוץ על הערכות וביצוע מדויק ובצורה חלקה של הליך הפינוי. צוות השגרירות הצטרף לצוות המשרד הקונסולרי הזמני, שהוקם בעיר לבוב בשבוע שעבר וימשיך להעניק סיוע לישראלים הזקוקים לעזרה.

בחיתוך מצב שנערך הבוקר במשרד החוץ בראשות השר לפיד, הביע לפיד את הערכתו לשכנותיה של אוקראינה, פולין, הונגריה, רומניה, סלובקיה ומולדובה על ההיענות לבקשת ישראל לאפשר מעבר אזרחים ישראלים במקרה הצורך במעברי הגבול היבשתיים. משרד החוץ שב וקורא לכל אזרחי ישראל לעזוב את אוקראינה מיד.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן