אוסטרליה מכריזה על חיזבאללה כארגון טרור

אוסטרליה מצטרפת היום ל-17 מדינות אשר הכריזו על חיזבאללה כולו כארגון טרור בשנתיים האחרונות | לפיד: "אני קורא למדינות נוספות ולאיחוד האירופי להצטרף ללחץ על חיזבאללה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/11/21 07:31 כ בכסלו התשפב

אוסטרליה מכריזה על חיזבאללה כארגון טרור
חיזבאללה, צילום: shutterstock

ממשלת אוסטרליה מכריזה על ארגון החיזבאללה על כל זרועותיו כארגון טרור. השרה לביטחון פנים של אוסטרליה, קארן אנדרוז, הודיעה היום (ד') כי הממשלה האוסטרלית הכריזה על ארגון חיזבאללה, על כל זרועותיו, כארגון טרור בהתאם להמלצת גורמי הביטחון המקומיים. בכך מרחיבה אוסטרליה את ההכרזה, שעד כה כללה רק את מנגנון פיגועי חו"ל של חיזבאללה. 

פעילות לטובת ארגון חיזבאללה, תחשב לעבירה פלילית

עם השלמת המהלך האוסטרלי, כל פעילות מטעם אישים או ארגונים אוסטרליים, לטובת ארגון חיזבאללה, תחשב לעבירה פלילית, זאת לרבות סיוע פיננסי או תמיכה פומבית בארגון הטרור. ההחלטה תיתן לגופי האכיפה האוסטרליים כלים רבים ואפקטיביים נוספים להילחם בפעילות הארגון באוסטרליה. 

שר החוץ יאיר לפיד ברך על המהלך ואמר: "אני מודה לממשלת אוסטרליה על  ההחלטה הקובעת כי חזבאללה, על כל זרועותיו, הינו ארגון טרור. אוסטרליה היא ידידה קרובה של ישראל גם במאבק בטרור העולמי. משרד החוץ מוביל, בשת"פ צמוד עם קהיליית הביטחון הישראלית, קמפיין בינלאומי להכרזה על החזבאללה כארגון טרור.

 

ההחלטה האוסטרלית מצטרפת להחלטות דומות וחשובות של 17 מדינות נוספות בשנתיים האחרונות שהבינו כי אין זרועות נפרדות לארגון טרור. הדבר נכון גם לגבי ארגון הטרור חיזבאללה, מדובר בגוף אחד, וכל הפרדה בין זרועותיו היא מלאכותית. אני קורא למדינות נוספות ולאיחוד האירופי להצטרף ללחץ על חיזבאללה, להוציא את פעילותו אל מחוץ לחוק ולהכיר בארגון, על כל זרועותיו, כארגון טרור".


(צה"ל חושף הדמיה: מחסן אמל"ח של חיזבאללה סמוך לבית ספר).