אחרי שהפילה את חוק הגיוס: ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ תמונה לקונסולית בשנחאי

שר החוץ יאיר לפיד החליט למנות את ח"כ ג׳ידא רינאוי-זועבי לקונסולית הכללית של ישראל בשנחאי: "זכות גדולה להיות האישה הערבייה הראשונה בתפקיד דיפלומטי כה בכיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/22 16:11 כא באדר א'

אחרי שהפילה את חוק הגיוס: ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ תמונה לקונסולית בשנחאי
ג'ידא רינאוי-זועבי, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

נציגה חדשה בסין: שר החוץ יאיר לפיד החליט למנות את ח"כ ג׳ידא רינאוי-זועבי לקונסולית הכללית של ישראל בשנחאי. לפני כחודש הפילה חברת הכנסת ממרצ את חוק הגיוס, שעבר לאחר מכן. היא הסבירה את הפלת החוק בכך ש"איילת שקד נפנפה בהבטחות ולא קיימה אותן".

שר החוץ יאיר לפיד, שהחילט על המינוי, בירך: "ח"כ רינאוי- זועבי מגיעה עם ניסיון ניהולי עשיר ורקע כלכלי וציבורי מגוון ומרשים. אני מאחל לה הצלחה ובטוח שהיא תוביל את הקונסוליה הכללית של ישראל בשנגחאי להישגים חדשים וחשובים. אין חולק על חשיבותה של סין בכלל ושל שנגחאי בפרט לכלכלה העולמית. יחסינו הכלכליים עם סין הם מנוע צמיחה חשוב לכלכלת ישראל ויש להמשיך ולקדמם". 

חברת הכנסת ג׳ידא רינאוי-זועבי מסרה: "זוהי זכות גדולה להיות האישה הערביה הראשונה בתפקיד דיפלומטי כה בכיר. אני שמחה שיתאפשר לי לתרום למשימה החשובה של הידוק שיתוף הפעולה הכלכלי, המסחרי והתרבותי עם אחת משותפותיה הכלכליות המשמעותיות של ישראל בעולם מהקונסוליה הכללית הישראלית בשנגחאי, מרכז עצבים חשוב של הכלכלה הגלובלית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן