סער נפרד ממנדלבליט: "עשית את תפקידך בנאמנות וזה מה שייזכר"

משרד המשפטים ערך טקס פרידה מהיועץ המשפטי לממשלה היוצא, אביחי מדלבליט, לאחר שש שנים בהן שימש בתפקידו. סער אמר: "ידעת לספוג ולשאת את המתקפות מבלי לגלגל את האחריות כלפי מטה, מבלי להאשים אחרים. תהנה מהחירות"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 01/02/22 10:16 ל בשבט התשפב

סער נפרד ממנדלבליט: "עשית את תפקידך בנאמנות וזה מה שייזכר"
מנדלבליט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הבוקר (ג') התקיים בירושלים טקס הפרידה מהיועץ המשפטי לממשלה, ד״ר אביחי מנדלבליט. את הטקס קיים משרד המשפטים בהשתתפות מרחוק של סגן רה"מ ושר המשפטים, גדעון סער, ובנוכחות מנכ״ל משרד המשפטים ערן דוידי ופרקליט המדינה עמית איסמן.

סער בירך את מנדלבליט: "מכתפיך מוסר היום נטל אדיר, כמעט בלתי נתפס, של תפקיד קשה ומאתגר מאין כמותו, שלצידו אחריות גדולה. תפקיד זה – תפקיד היועמ"ש לממשלה – מילאת באחריות בממלכתיות, בתבונה ובשיקול דעת, וגם באנושיות. האבק שוקע מהר. וזה מה שייזכר.

לא היית רק יועץ שהוא בעל מלאכה משפטי. מילאת את התפקיד כפטריוט ישראלי, כמי שאוהב את הארץ הזאת ואת עמה, כמי שמחובר בכל נימי נפשו לערכים עליהם גדלנו כולנו. היית אנושי. החכם מכל אדם אומר "והאלוהים יבקש את (ה)נרדף" לתביעה הכללית ואתה עמדת בראשה יש תפקיד.

אבל חשוב מאוד תמיד לזכור שגם מי שחשוד או נאשם – ראשית – עדיין לא הורשע. ומכל מקום – הוא אדם, עם משפחה, עם ילדים, עם זכויות. ראית משפט. אבל ראית גם מדינה. וראית גם אנשים. בני אדם. אני מודה לך על שירות של עשרות שנים למען מדינת ישראל".

פרקליט המדינה אמר: "אי אפשר היה שלא להתרשם מהאהבה הרבה וההערכה הרבה לה זכית מאנשי הפרקליטות כולה. כולם כאחד ציינו את עמידתך האיתנה אל מול מתקפות קשות כלפי מערכת אכיפת החוק וכלפיך באופן אישי. כולם שבו והביעו את התרשמותם מהיסודיות ההעמקה והיושר שגילית בכל אחד מהנושאים בהם טיפלת ובכל החלטה אותה קיבלת.

לצד כל אלה ואולי אף מעל כל אלה לא היה מי שלא התרשם מהצניעות והכבוד שרכשת לכל אחת ואחד מהם קטן כגדול. במשך השנים לא היססת, פעם אחר פעם, לגבות את הפרקליטות ולעמוד לצידה נוכח ההתקפות אותן ספגה בשנים האחרונות. אני מאחל לך שקט ושלווה".