סמוטריץ' מבהיר: "אני איש של אמת וזה מה שמוציא את לפיד מדעתו"

יו"ר הציונות הדתית, שאמר כי יזכור את נשיאת בית המשפט העליון לשעבר כמי שהתעקשה להרוס בתים, לא מתקפל: "מכבד את זכרה של גברת נאור ז"ל, אבל, "אי אפשר להיאבק באקטיביזם השיפוטי ובעיוותים הערכיים והמוסריים הקשים של מערכת המשפט ואז להלל את מי שהייתה נשיאת בית המשפט העליון"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 24/01/22 14:30 כב בשבט התשפב

סמוטריץ' מבהיר: "אני איש של אמת וזה מה שמוציא את לפיד מדעתו"
בצלאל סמוטריץ', צילום: Tomer Neuberg/Flash90

נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, הלכה הבוקר (ב') לעולמה והיא בת 74 בלבד. הייתה יושבת ראש ועדת הבחירות המרכזית בשנים 2011-2021 ובתפקידה האחרון עמדה בראשות ועדת החקירה לאסון מירון, שם נספו 45 בני אדם. 

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', התייחס לנושא ובראיון שהעניק לנועם פתחי ויותם זמרי ברדיו גלי ישראל, אמר: "אשתף אתכם בדילמה של הצוות שלי: מצד אחד כביכול מן הראוי להיות ממלכתי ולספוד לה, מצד שני מה לעשות, אני לפחות - אזכור את מרים נאור כמי שהתעקשה להרוס את הבתים בעופרה ובעמונה ובנתיב האבות". 

הריסת הבתים האחרונים בנתיב האבות

הריסת הבתים האחרונים בנתיב האבות צילום: מטה המאבק בנתיב האבות

עוד הוסיף, "אזכור אותה כמו שביטלה את השתתפותו של שופט עליון כנציג סגל א בטקס ממלכתי שהממשלה החליטה על קיומו לציון 50 שנה לשחרור חבלי המולדת ביו"ש. כמי שפסלה את חוק הגיוס והכניסה אותנו לטרללת שנמשכת עד היום. בקיצור, עוד נשיאה אחת בשרשרת נשיאים מאז אהרון ברק שהחריבו מוסד מפואר. לפחות בשנותיה האחרונות היא תיזכר כמי שהפילה עוד לבנה אחת בחומה החשובה של מערכת המשפט. קשה לי להיות צבוע, ראיתי את שקד כותבת עליה: חברה אהובה, קשה לי להיות צבוע", סיים סמוטריץ'.

לאחר שספג מתקפה מצד שר החוץ יאיר לפיד, שכתב עליו כי "הוא ומפלגתו לא יעצרו עד שיהרסו כל סממן של ממלכתיות וחיים משותפים במדינה", בחר יושב ראש הציונות הדתית להתייחס שוב לנושא ולהבהיר את דבריו, מכבד את זכרה של גברת נאור ז"ל ומשתתף בצער הגדול של המשפחה", כתב, "עם זאת אני מסרב להצטרף לצבועים שמתעלמים מהמחלוקות העמוקות שהיו למחנה הלאומי עם פסיקותיה". 

"אני איש אמת שלא יודע לזייף. וזה מה שמוציא את לפיד מדעתו"

"אי אפשר להיאבק באקטיביזם השיפוטי ובעיוותים הערכיים והמוסריים הקשים של מערכת המשפט ואז להלל את מי שהייתה נשיאת בית המשפט העליון, לשבח את תרומתה למשפט הישראלי, להציג אותה כמגדלור של צדק, ולהתעלם מפסיקותיה המקוממות בתחומים לאומיים רבים שלא היו בהם לא צדק ולא משפט". 

"אני כואב עם המתיישבים את ההרס הרב שהיא הייתה שותפה לו ועם המשפחות הרבות שנותרו פצועות בשטח, אותן אני מלווה יום יום בתהליך השיקום הקשה. אני כואב עם תושבי דרום תל אביב שמשלמים יום יום בגופם ובנפשם את מחיר פסילת חוקי המסתננים". 

"למה בעיתוי הזה? לא יזמתי את ההתייחסות הזו. נשאלתי על כך בסופו של ראיון ארוך שעסק בנושאים אחרים ועניתי כפי שעניתי בפשטות, פשוט כי אני איש אמת שלא יודע לזייף. וזה מה שמוציא את לפיד מדעתו, כי אצלו אין דבר כזה אמת. הכל פוליטיקה, הכל פוזיציה, הכל סיסמאות נבובות. האיש לא יפספס הזדמנות לעשות סיבוב ציני על זכרה של נאור ולהכפיש שוב את הציונות הדתית. אפשר לכבד ולחלוק. אפשר להיות ענייני ולא לטשטש עמדות. אמשיך לדבוק בדרך העניינית הזו, והאמת תורה דרכה". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן